Oficial: iata noul Peugeot 3008!
Data publicarii: 16-01-2009 | AutoIntr-o perioada in care centrul de interes al industriei auto este la Detroit, unde se afla in plina desfasurare NAIAS 2009, pe celalalt mal al Atlanticului, constructorul francez si-a dezvaluit cea mai recenta creatie, crossover-ul compact Peugeot 3008.
Conceput ca rival pentru modele precum VW Tiguan, Ford Kuga, Renault Koleos, Toyota RAV4 si Nissan Qashqai, noul Peugeot 3008 afiseaza un design exterior care a fost prefigurat de conceptul Prologue Hybrid prezentat in toamna, la Paris.

Dupa cum sustin oficialii francezi, 3008 a fost construit "la intersectia dintre un SUV, un monovolum si o berlina", care a primit numeroase sisteme tehnice inovative, cum ar fi Dynamic Rolling Control sau Grip Control.
Principala caracteristica a noului crossover este suprafata vitrata uriasa care asigura o iluminare perfecta a habitaclului, dar si o vizibilitate excelenta. Acestea se datoreaza plafonui panoramic din sticla, dar mai ales parbrizului de 1,6 metri patrati.
Peugeot 3008 Crossover
La interior, crossover-ul care va fi produs la uzina din Sochaux, in estul Frantei, a primit o plansa de bord eleganta, care seamana insa izbitor cu cea de pe Audi R8! Asa cum era de asteptat, cabina lui 3008 este extrem de versatila si ofera numeroase spatii de depozitare cu un volum total de 50 de litri.
De asemenea, Peugeot 3008 ofera un spatiu de incarcare de 604 litri, care se dovedeste arhi-suficient pentru o familie formata din patru membri si bagajele acestora. Accesul la portbagaj se face printr-un haion, care se poate deschide in doua parti.
Pentru clientii europeni, noul Peugeot 3008 va fi disponibil in sase versiuni de motorizare, trei pe benzina si trei diesel-uri. Gama diesel cuprinde versiunea 1.6 HDi de 110 CP si 150 Nm, cuplata la o transmisie manuala cu 6 trepte, varianta de 2,0 litri si 150 CP si varful de gama 2.0 HDi si 163 CP, care pot fi legate la o cutie de viteze automata cu 6 trepte.
Amatorii de benzinare vor avea la dispozitie trei versiuni de 1,6 litri: 1.6 CTi (120 CP si 160 Nm), cu transmisie manuala cu 5 trepte, 1.6 THP (150 CP si 240 Nm) si 1.6 THP (156 CP si 240 Nm), ambele conectate tot la transmisii manuale, dar cu 6 trepte.
Construit pe aceeasi platforma ca hatchback-ul 308, noul Peugeot 3008 va fi disponibil in prima instanta doar cu tractiune pe puntea fata. Francezii ofera insa un fals kit off-road, denumit "Grip Control", care consta in jante de 16 inch cu pneuri de noroi si zapada, si un sistem inteligent de control al tractiunii. Potrivit constructorului, acest kit ofera masinii abilitatea de a depasi situatiile dificile in care rotile pierd din aderenta.
Cei care doresc o versiune 4x4 vor trebui sa mai astepte pana cand Grupul PSA Peugeot-Citroen va lansa un prim model hibrid, mai precis pana in 2011.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des