Cine mai face teambuilding in perioada de criza
Data publicarii: 14-01-2009 | HR/CariereEvenimentele organizate de companii pentru angajati, precum calatoriile sau programele de tip teambuilding, se numara printre primele beneficii la care companiile renunta in situatii de criza. Totusi, firmele care vor sa-si pastreze angajatii performanti si au planuri de afaceri pe termen mediu si lung continua sa ofere acest tip de beneficii, iar piata beneficiilor non-financiare va continua sa creasca in acest an, insa ritmul de crestere va fi cu 15% mai mic, comparativ cu anul trecut, spun specialistii in training.
Potrivit acestora, firmele care apeleaza cel mai mult la astfel de beneficii provin din domeniul farmaceutic, din asigurari sau telecom. "Pentru firmele care, in aceste momente, se repliaza si isi creeaza planuri pe termen mediu si lung, dezvoltarea resurselor umane si investitiile in marketing devin prioritati. O viziune noua a businessului, replierea si schimbarea strategiei la nivel organizational pot fi sustinute printr-un program de teambuilding", spune Ionut Tarcea, consultant al firmei de training Ascendis. Una dintre prioritatile firmelor de pe piata locala este aceea de a-si defini oamenii-cheie, angajatii capabili sa faca fata efectelor crizei si de a-i pregati in managementul schimbarii.
"Managementul concertat al schimbarii la nivelul intregii organizatii si sustinerea unui mesaj pozitiv sunt factori-cheie ai succesului. Una dintre caile cele mai simple pentru transmiterea acestui mesaj este teambuildingul", adauga Ionut Tarcea. Pe piata locala, beneficiile non-financiare cel mai des utilizate sunt evenimentele speciale, iar cel mai putin utilizate sunt beneficiile de tip "experiente". "Beneficiile de tip "experiente", precum calatoriile in locatii deosebite, sunt costisitoare ca pret pentru fiecare persoana, dar dau rezultatele cele mai bune", spune Mihai Prisecaru, managing director al firmei Roddia, companie care ofera servicii de motivare non-financiara.
O calatorie poate costa intre 1.500 si 6.000 de euro de persoana, in functie de destinatia aleasa de companie. Piata de beneficii non-financiare pe segmentul interactiunii, din Romania, era estimata anul trecut la 150 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des