Toyota a lansat noul Prius
Data publicarii: 13-01-2009 | AutoToyota a prezentat in cadrul Salonului de la Detroit, noua generatie a unui model care este considerat deschizatorul de drumuri in ceea ce priveste hibrizii produsi in masa la nivel mondial: Prius. Noul model este mai lung si mai mare decat generatia precedenta si are un consum mai redus, avand toate sansele sa devina cel mai economic sedan de productie din lume. Prius a primit un nou motor de 1.8 litri care functioneaza in ciclul Atkinson si produce 98 CP la 5.200 rpm. Cu ajutorul motorului electric, propulsorul dezvolta 134 CP.
Toyota declara ca motorul mai mare este mai eficient in ciclul extern datorita cuplului motor superior, care ii permite sa functioneze la turatii mai reduse. Noul motor foloseste mai putin carburant la pornirea la rece si la viteze mari. Pe langa asta, timpul de accelerare 0-100 este redus la 9.8 secunde, a treia generatie Prius fiind mai rapida cu o secunda decat generatia precedenta.
Motorul foloseste o pompa de apa electrica pentru a imbunatati eficienta si a reduce nevoile de intretinere. Astfel, compartimentul motor al noului Toyota Prius nu mai are nici un fel de curea.
Prius are trei moduri de functionare: EV-Drive Mode (complet electric), Power Mode si Eco Mode. Automobilul functioneaza in modul EV-Drive Mode la viteze mici si poate parcurge patru kilometri cu zero emisii.
Modul Power face pedala de acceleratie mai sensibila pentru a avea un raspuns cat mai bun si foloseste motorul pe benzina de la bord. Modul Eco este similar cu cel al lui Honda Insight si este creat pentru a micsora consumul de carburant.
Coeficientul de frecare al noului Prius este .25, ceea ce il face sa fie cel mai aerodinamic vehicul produs in serie din lume.
Podeaua vehiculului este plata pentru a mari stabilitatea la viteze mari. O serie de elemente tehnice au fost usurate pentru a face Prius cat mai eficient. Toyota estimeaza ca Prius are un consum mixt de 5.65 litri la 100 kilometri parcursi.
Trenul de rulare hibrid este reproiectat in proportie de 90%, iar computerul de bord afiseaza mai detaliat modul in care functioneaza sistemul hibrid. Astfel, soferul poate afla ce cantitate de energie este depozitata in acumulatori si cat de economic este modul in care conduce.
Noul Prius are panouri solare pe acoperis, acestea asigurand alimentarea pentru sistemul de ventilatie, care poate fi activat si din exteriorul masinii, cu motorul oprit. Aceasta functie este o premiera mondiala in lumea auto. Noul Prius va fi comercializat in intreaga lume incepand cu jumatatea lunii mai a acestui an si continua seria celor 1.2 milioane unitati Prius vandute pana acum.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani