Criza forteaza presa sa devina un business

Data publicarii: 07-01-2009 | Media

Scenariul cheltuielilor din publicitatea romaneasca distribuie, anul acesta, in rolurile principale televiziunea, radioul si internetul, in vreme ce revistele si ziarele trebuie sa caute solutii inteligente de supravietuire.

In cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pietei media, la acelasi nivel cu cel consemnat in anul precedent, adica undeva in jurul valorii de jumatate de miliard de euro. Iar daca, teoretic, piata stagneaza, practic, furnizorii de spatiu de publicitate, fie ca sunt televiziuni, radiouri, ziare sau reviste independente, fie ca sunt trusturi, se confrunta cu venituri din publicitate in scadere. "Diminuarea bugetelor din advertising va insemna scaderea dramatica a veniturilor pentru toate canalele media in acest an. Vor fi afectate atat canalele care depind exclusiv de publicitate, precum TV, radio sau internet, cat si ziarele si revistele. Tendinta este de a taia mai intai din procentul alocat presei", considera Aura Iordan, fondator Media Management Institute. Ea spune ca in presa romaneasca exista doar cateva reviste si doua-trei ziare profitabile, in timp ce restul titlurilor se confruntau cu pierderi inca dinainte de criza si este de asteptat ca acestea sa continue sa piarda bani.

Integral in Capital

Ultimele stiri pe BankNews.ro: