Momentele de rascruce din publicitatea locala
Data publicarii: 31-12-2008 | MediaAnul acesta a fost animat de miscari importante in industria de advertising. Lumea publicitatii romanesti a fost marcata de mutari de conturi de media sau creatie, concedieri de oameni, si chiar inchideri de agentii de publicitate.
Inca de la inceputul acestui an divizia de PR a agentiei de publicitate Tempo a devenit Rogalski Grigoriu, o firma de PR cu personalitate juridica. Aceasta avea sa fie prima mutare dintr-o lunga serie de schimbari pe care le-a realizat Dragos Grigoriu, director general al grupului Tempo. Tot Grigoriu a vandut catre grupul international Aegis, Tempo Media, care va deveni Vizeum.
Doua dintre cele mai interesante mutari ale acestui an au fost "ruperea" parteneriatelor unor retele multinationale cu agentii locale. In vara acestui an, grupul Scholz&Friends a anuntat ca renunta la colaborarea pe care o avea cu agentia GAV condusa de Lucian Georgescu.
Doua retele au rupt parteneriatele locale
Unul dintre motivele care au stat la baza despartirii GAV de reteaua nemteasca, a fost incheierea unei aliante strategice intre LOWE si Scholtz & Friends la nivel international. Si aceasta nu este singura "despartire" din publicitate. Reteaua Young & Rubicam a decis incheierea parteneriatului cu firma Team Advertising incepand din ianuarie 2009. Potrivit unor informatii din piata, cel mai probabil Young se va "alia" cu Tempo Advertising.
Ca o consecinta a ruperii Young & Rubicam de Team Advertising, mai multi clienti pe care agentia ii gestiona au trecut in portofoliul altor firme de media. Astfel, Danone si Colgate Palmolive, doi dintre cei mai importanti advertiseri, vor fi gestionati, pe partea de media, de Mediaedge:cia, parte a grupului WPP. La capitolul mutari de conturi de creatie publicitara s-a numarat si Orange care, la inceputul acestui an, a decis sa nu mai prelungeasca contractul cu agentia de creatie Leo Burnett alegand Publicis. Decizia a avut ca efect concedierea a aproximativ 15 oameni din agentie, in frunte cu Adrian Preda, care la momentul respectiv era director de creatie si se ocupa de contul respectiv.
Odata cu Preda, a parasit agentia si Emilian Arsenoai- ei, cel de-al doilea sef de creatie al agentiei. Amandoi au acceptat oferta de a conduce departamentul de creatie al agentiei Tempo Advertising. Insa, Arsenoaiei a demisionat dupa patru luni, alegand calea antreprenoriatului alaturi de Razvan Matasel, fostul sef de strategie al Leo Burnett.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii