Cadou de An Nou pentru soferi: cresc amenzile!
Data publicarii: 31-12-2008 | AutoVesti proaste pentru soferii obisnuiti sa incalce regulile de circulatie. Inca din prima zi a lui 2009, valoarea amenzilor va creste odata cu salariul minim pe economie, ridicandu-se astfel la maximum 1.200 de lei pentru persoane fizice si 6.000 de lei pentru persoane juridice (fata de maximum 1.080 de lei pentru persoane fizice si 5.400 de lei pentru firme sau institutii ale statului, in prezent). Practic, de maine, un punctamenda va "costa" 60 de lei, adica 10% din salariul minim brut pe economie, aceasta reprezentand cea de-a doua "scumpire" a sanctiunilor rutiere in decurs de doar trei luni.
Nu purtati centura, scoateti din buzunar si 180 de lei!
Astfel, incepand de la Revelion, soferii prinsi la volan fara centura de siguranta risca, pe langa cele doua puncte de penalizare, amenzi cuprinse intre 120 si 180 de lei, fata de maximum 162 de lei cat plateau pana acum. Sanctiuni similare vor primi si conducatorii auto care prefera sa foloseasca telefonul mobil in loc de hands-free.
Totodata, soferii care depasesc cu 30 kilometri/ora viteza maxima admisa sau opresc fara motiv pe banda de urgenta a autostrazilor vor risca amenzi din clasa a II-a (4 sau 5 puncte-amenda), adica intre 240 si 300 de lei (fata de maximum 270 de lei in prezent).
Amenzile cresc si mai mult pentru conducatorii auto care nu opresc la "STOP" sau pentru cei care depasesc cu 40 kilometri/ora viteza maxima admisa. Acestia vor plati amenzi din clasa a III-a (intre 6 sau 8 puncte-amenda), adica vor scoate din buzunar de la 360 la 480 de lei (fata de maximum 432 de lei acum).
Sumele cele mai mari vor "ingrasa" insa bugetele primariilor din buzunarele soferilor nervosi care-si insulta "colegii" din trafic, de la cei care transporta copii sub 12 ani pe locurile din fata ale masinilor, blocheaza intersect iile sau depasesc cu 50 de kilometri/ora viteza maxima admisa. Acestia risca amenzi usturatoare incadrate in clasa a IV-a a sanctiunilor (de la 9 la 20 de puncte-amenda), adica vor plati intre 540 si 1.200 de lei (fata de 1.080 de lei cat erau nevoiti sa scoata din buzunar pana acum).
Ultima categorie de contraventii, cele din clasa a V-a, sunt valabile doar in cazul firmelor sau al institutiilor statului si se aplica, de regula, atunci cand reprezentant ii acestora refuza sa comunice politistilor numele angajatilor care au incalcat Codul Rutier, in timp ce se aflau la volanul masinilor de serviciu. Aceste sanctiuni merg de la 21 pana la 100 de puncte-amenda, adica de la 1.260 la 6.000 de lei (fata de maximum 5.400 de lei in prezent).
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani