Viitorul suna bine pentru mediul on-line
Data publicarii: 29-12-2008 | MediaIn 2009, piata de publicitate on-line ar putea ajunge la suma de 20 milioane de euro. Previziunile pentru anul viitor arata ca industria on-line va fi mai putin afectata de criza financiara, in comparatie cu celelalte suporturi de comunicare. Internetul a fost mai mereu privit ca veriga cea mai slaba, chiar daca este unul dintre cele mai dinamice si mai ieftine suporturi de comunicare media. In 2008 insa, industria on-line autohtona a cunoscut o dezvoltare destul de spectaculoasa.
Blogosfera s-a aglomerat de platforme on-line targetate si realizate profesionist, iar spatiul publicitar de pe site-uri a inceput sa se vanda prin intermediul unor regii independente (BOOM, AdEvolution) sau integrate in cadrul trusturilor media (Intact Interactive - Intact, F5X Media - Realitatea-Catavencu).
In plus, anul 2008 a fost plin de evenimente: vanzarea de publicitate pentru platformele Hi5 si Yahoo, investitiile omului de afaceri francez Alexis Bonte in platformele Trilulilu si e-Republik sau fuziunea de acum aproape doua luni dintre Kinecto si agentia de publicitate Tempo.
La inceputul acestui an, specialistii estimau ca volumul de publicitate on-line pe piata din Romania va ajunge la aproape 14 milioane de euro. Potrivit studiului IAB/PwC, piata de internet autohtona a atins in primele sase luni ale anului 2008 suma de aproximativ noua milioane de euro.
Mai multe platforme virtuale
Despre ce se va intampla anul viitor, specialistii on-line precizeaza ca piata de internet din Romania se va segmenta din ce in ce mai mult din punctul de vedere al publisherilor puternici, care vor pune accent atat pe dezvoltarea platfomelor on-line, cat si pe vanzarea spatiilor de publicitate in mod direct.
"In mod sigur, internetul va fi si el «lovit», insa in loc sa se inregistreze o crestere de 40-60% in 2009, fata de 2008, internetul va inregistra doar o crestere de maximum 20%.
Prin urmare, internetul va fi avantajat, dar nu pe cat ar merita sa fie", precizeaza Alex Visa, Managing Partner HyperActive.
Si Calin Fusu, directorul general Neogen, crede ca internetul isi va incetini evolutia, insa nu va stagna, estimand pentru anul viitor o crestere de 40%.
Motivul pentru care criza nu va lovi atat de puternic piata on-line consta tocmai in faptul ca este inca un domeniu care se dezvolta.
Clement Nicolaescu, director de marketing la ARBOinteractive, precizeaza ca piata de publicitate on-line va creste la nivelul volumului de mesaje vehiculate, insa in anul care urmeaza evolutia va fi mai mica.
In ceea ce priveste categoriile de produse care se vor promova pe internet, Alex Visa crede ca vom vedea reclame la telefonia mobila, imobiliare si automobile.
Clement Nicolaescu este de parere ca majoritatea produselor si serviciilor care vor resimti criza financiara mai puternic vor cauta modalitati mai eficiente de comunicare, iar unul dintre aceste suporturi este internetul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii