Viitorul suna bine pentru mediul on-line
Data publicarii: 29-12-2008 | MediaIn 2009, piata de publicitate on-line ar putea ajunge la suma de 20 milioane de euro. Previziunile pentru anul viitor arata ca industria on-line va fi mai putin afectata de criza financiara, in comparatie cu celelalte suporturi de comunicare. Internetul a fost mai mereu privit ca veriga cea mai slaba, chiar daca este unul dintre cele mai dinamice si mai ieftine suporturi de comunicare media. In 2008 insa, industria on-line autohtona a cunoscut o dezvoltare destul de spectaculoasa.
Blogosfera s-a aglomerat de platforme on-line targetate si realizate profesionist, iar spatiul publicitar de pe site-uri a inceput sa se vanda prin intermediul unor regii independente (BOOM, AdEvolution) sau integrate in cadrul trusturilor media (Intact Interactive - Intact, F5X Media - Realitatea-Catavencu).
In plus, anul 2008 a fost plin de evenimente: vanzarea de publicitate pentru platformele Hi5 si Yahoo, investitiile omului de afaceri francez Alexis Bonte in platformele Trilulilu si e-Republik sau fuziunea de acum aproape doua luni dintre Kinecto si agentia de publicitate Tempo.
La inceputul acestui an, specialistii estimau ca volumul de publicitate on-line pe piata din Romania va ajunge la aproape 14 milioane de euro. Potrivit studiului IAB/PwC, piata de internet autohtona a atins in primele sase luni ale anului 2008 suma de aproximativ noua milioane de euro.
Mai multe platforme virtuale
Despre ce se va intampla anul viitor, specialistii on-line precizeaza ca piata de internet din Romania se va segmenta din ce in ce mai mult din punctul de vedere al publisherilor puternici, care vor pune accent atat pe dezvoltarea platfomelor on-line, cat si pe vanzarea spatiilor de publicitate in mod direct.
"In mod sigur, internetul va fi si el «lovit», insa in loc sa se inregistreze o crestere de 40-60% in 2009, fata de 2008, internetul va inregistra doar o crestere de maximum 20%.
Prin urmare, internetul va fi avantajat, dar nu pe cat ar merita sa fie", precizeaza Alex Visa, Managing Partner HyperActive.
Si Calin Fusu, directorul general Neogen, crede ca internetul isi va incetini evolutia, insa nu va stagna, estimand pentru anul viitor o crestere de 40%.
Motivul pentru care criza nu va lovi atat de puternic piata on-line consta tocmai in faptul ca este inca un domeniu care se dezvolta.
Clement Nicolaescu, director de marketing la ARBOinteractive, precizeaza ca piata de publicitate on-line va creste la nivelul volumului de mesaje vehiculate, insa in anul care urmeaza evolutia va fi mai mica.
In ceea ce priveste categoriile de produse care se vor promova pe internet, Alex Visa crede ca vom vedea reclame la telefonia mobila, imobiliare si automobile.
Clement Nicolaescu este de parere ca majoritatea produselor si serviciilor care vor resimti criza financiara mai puternic vor cauta modalitati mai eficiente de comunicare, iar unul dintre aceste suporturi este internetul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des