Cum sa realizezi mai mult intr-un timp de munca mai scurt
Data publicarii: 29-12-2008 | HR/CariereMulti angajati au tendinta de a-si supraincarca programul de munca, ajungand sa petreaca in birou mai multe ore decat petrec acasa. Unii fac din aceasta un mod de viata, gasind in serviciu adevaratul scop al existentei. Altii, dupa o perioada de excese pe campul muncii realizeaza ca sunt si alte lucruri mult mai importante decat job-ul si incep sa caute solutii de reducere a orelor petrecute in firma.
Specialistii in HR recomanda cateva modalitati usor de aplicat, prin care poti castiga ore pretioase fara a face concesii in privinta calitatii muncii.
1. Separa treburile de la serviciu de cele de acasa. Rezolvarea de la birou a treburilor private este o practica larg raspandita. Aceasta insa te distrage de la activitatea pe care o desfasori si, o sarcina pe care o puteai realiza intr-o ora ajunge sa dureze doua sau mai multe ore.
De asemenea, discutiile pe messenger cu grupurile de prieteni duc la un mare consum de timp. Pe de alta parte, cand esti acasa incerca sa uiti complet de serviciu si sa te concentrezi asupra familiei sau sa te odihnesti. Separarea muncii de viata de familie va duce la o mai buna eficienta in ambele domenii.
2. Delimiteaza-ti clar sarcinile. Pleaca de la premisa ca timpul de munca este limitat, iar ceea ce trebuie sa faci este sa fii cat mai eficient in timpul de lucru zilnic, fara sa depasaseti prea mult sau prea des limita. In acest sens trebuie sa inveti sa spui 'nu' in unele situatii.
3. Fii organizat. Timpul pierdut in cautarea unui fisier anume, a unui numar de telefon sau a unui dosar poate fi folosit pentru realizarea sarcinilor trasate. O buna organizare este esentiala putandu-va salva de orele suplimentare necesare realizarii muncii.
4. Nu uita sa te relaxezi. Oricat de agitata ar fi o zi, incerca sa iei o pauza fie si de cateva minute. A munci fara intrerupere timp de mai multe ore la un proiect poate duce la greseli generate de oboseala. E mai eficient sa iei o pauza scurta decat sa fii nevoit sa iei de la inceput intreaga activitate si sa trebuiasca sa gasesi eroarea.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des