Criza va avantaja magazinele cu preturi reduse
Data publicarii: 22-12-2008 | AfaceriAnul viitor consumatorii romani isi vor face cumparaturile din magazinele cu preturi mici, de tip discount, care au in portofoliu produse la preturi promotionale, ca reactie la efectele crizei financiare internationale.
Estimari pentru anul viitor indica o scadere a consumului intern cu cel putin 20-30% fata de 2008, deoarece analistii se asteapta la reducerea puterii de cumparare a romanilor din cauza inghetarii salariilor, disponibilizarilor si taierii drastice a creditelor de consum.
"Consumatorii romani isi vor schimba obiceiurile de consum anul viitor, desi criza se afla inca in stadiu incipient in Romania. Se va schimba substantial cosul de produse, se va trece de la produsele premium la produsele mai ieftine, 'de prim pret'. Domeniul alimentar va pierde doar pe segmentul bunurilor de lux", a declarat Alexandru Vlad, seful lantului de magazine cash&carry Selgros, parte a grupului german Metro AG.
In acest context, cel mai bine se vor adapta magazinele discount, adica acele formate care au un sortiment mic de bunuri, la preturi mici, sustine Alexandru Vlad. De altfel, si strategia de extindere a discounterilor demonstreaza ca acestia au de gand sa profite de schimbarile produse in piata ca urmare a crizei economice.
In prezent, pe piata romaneasca activeaza patru lanturi internationale cu profil discount, respectiv reteaua Plus, operata de grupul german Tengelmann, Profi, parte a grupului belgian Louis Delhaise, Penny Market si MiniMax, apartinand grupului Rewe. In ciuda crizei economice, acestea au primit extinderi sustinute pentru anul viitor. Reteaua Plus Discount, parte a grupului german Tengelmann, vizeaza pentru anul viitor deschiderea a 20-25 de magazine. In conditiile in care investitia medie intr-un magazin se ridica la 1,5 milioane euro, rezulta ca reteaua si-a planificat pentru anul viitor investitii cuprinse intre 30 si 37,5 milioane de euro. "Vom mentine strategia de extindere pentru anul 2009, deoarece finantarile au fost asigurate cu mult timp in urma", a declarat Ioana Marginean, directorul de marketing Plus Romania. La acestea se adauga investitia grupului Schwartz, care a anuntat ca va deschide anul viitor primul magazin Lidl din Romania, la Oradea. si hipermarketurile si supermarketurile s-au reorientat si si-au adaptat strategiile de vanzare la conditiile actuale, propunand mai multe promotii, chiar daca profiturile si afacerile acestora se vor comprima anul viitor, potrivit estimarilor jucatorilor din piata.
O radiografie a pietei de profil, intocmita de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield, arata ca pe piata romaneasca activau, la nivelul anului 2008, un numar de 159 de magazine discount, dintre care cele mai multe apartin retelei Plus.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii