Romanii iau cadouri in ultima clipa
Data publicarii: 18-12-2008 | DiverseCinci milioane de barbati din Europa Centrala si de Est incep "vanatoarea de cadouri" chiar in ziua de Craciun, releva un studiu realizat de GE Money. 53% din ei petrec mai putin de patru ore la cumparaturi, incluzand aici si drumul pana la magazin si inapoi. Maghiarii si cehii par a fi cei mai chibzuiti, 75%, respectiv 67% din ei cumparand cadourile de Craciun cu cel putin o luna inainte.
Potrivit studiului GE Money, anul acesta romanii si-au propus sa cheltuiasca in medie 119 euro de persoana pentru cadouri, o suma comparabila cu cea pe care isi amintesc ca au cheltuit-o in acelasi scop anul trecut. In Romania, barbatii estimeaza ca vor cheltui in medie 136 de euro, cu circa 25% mai mult decat femeile. Romanii cu varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani si-au planificat anul acesta cel mai mare buget de cadouri (172 euro), mai mult decat dublu fata de conationalii lor cu varsta peste 50 de ani (80 euro).
Cehii sunt printre cei mai darnici si petrec cel mult timp la cumparaturi
Potrivit aceleiasi cercetari, romanii vor cumpara - in medie - cadouri de Craciun pentru patru persoane, spre deosebire de maghiari si cehi, pentru care lista este mult mai lunga, de opt si respectiv sapte persoane.
In consecinta, si timpul petrecut la cumparaturi difera de la o tara la alta: daca romanii au nevoie de aproximativ cinci ore pentru a alege cadourile pentru cei dragi, rusii si maghiarii petrec in jur de 11 ore la cumparaturi, iar cehii conduc detasat, cu o medie de 14 ore, dar si un buget de cadouri pe masura (327 euro).
In Romania, cei mai decisi cumparatori sunt varstnicii, 27% din respondentii cu varsta peste 50 de ani declarand ca au nevoie de mai putin de o ora pentru a cumpara cadourile. In acelasi timp, barbatii sunt mai rapizi decat femeile cand e vorba de cumparaturile de sarbatori.
Romanii cumpara cadourile de sarbatori pe ultima suta de metri
Aparent organizati, romanii intocmesc liste de cumparaturi si se bazeaza pe cunostintele pe care le au despre cei carora vor sa le cumpere cadouri, dar urmaresc sa se incadreze si in buget. Totusi, ei lasa cumparaturile pe ultima suta de metri, 58% din respondenti afirmand ca incep sa caute cadouri in ultima saptamana de dinainte de Craciun.
In privinta ideilor de cadouri, romanii par a fi mai putin inventivi - asemenea polonezilor -, cumparand de obicei haine si cosmetice sau, in cazul copiilor, jucarii. Doar 10% din conationalii nostri le daruiesc sotiilor/ partenerelor bijuterii, acestea reprezentand cadoul preferat de letoni (28%).
Unde mergem la cumparaturi de Craciun?
In proportie de 65%, romanii participanti la sondaj au declarat ca aleg magazinul de unde cumpara cadourile in functie de preturile practicate, dar si de orarul de lucru, tinerii in mod special preferandu-le pe cele deschise pana tarziu.
Procentul celor care aleg sa mearga la cumparaturi de Craciun in strainatate este inca foarte mic: 83% din romani nu au facut inca niciodata acest lucru, si doar 7% iau in calcul alternativa cumparaturilor in alta tara.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani