Un esec al industriei auto americane ar dauna Europei
Data publicarii: 14-12-2008 | InternationalUniunea Europeana (UE) poate ajuta Statele Unite in eforturile depuse pentru prevenirea unui colaps al industriei auto, atata timp cat ajutoarele financiare nu ar da un avantaj competitiv si comercial celor trei producatori, a spus vineri un inalt oficial UE, relateaza Reuters.
"Nu putem avea niciun interes in a asista la prabusirea industriei auto americane", a spus vicepresedintele Comisiei Europene, Gunter Verheugen, dupa discutii cu oficiali americani.
Acesta a subliniat ca un eventual colaps al gigantilor auto americani "ar avea urmari serioase asupra filialelor din Europa".
Casa Alba a anuntat vineri ca ia in calcul acordarea unui ajutor de urgenta, dupa ce Congresul nu a reusit sa aprobe planul de 14 miliarde dolari pentru salvarea industriei auto.
"Daca este nevoie de fonduri noi pentru producatorii americani, bineinteles, credem ca acestea ar trebui acordate incat sa nu afecteze competitia. Dar, in principiu, credem ca este categoric in interesul nostru sa ajutam la restructurarea industriei auto americane si la depasirea de catre aceasta a crizei", a spus Verheugen.
De asemenea, producatorii de componente auto, care ofera mai multe locuri de munca decat companiile auto, resimt aceste presiuni, a subliniat Verheugen.
Senatorii americani nu au putut ajunge joi la o intelegere privind planul de salvare a marilor constructori de automobile, care sunt acum mai aproape de faliment, decizia punand in pericol locurile de munca a 2,2 milioane de angajati, directi sau indirecti.
Camera Reprezentantilor adoptase miercuri "Proiectul de lege privind finantarea si restructurarea industriei auto", dupa o lunga zi de negocieri, ce se incheiase cu un text de compromis intre Casa Alba si majoritatea democrata. Republicanii votasera masiv impotriva proiectului.
Initial, GM, Chrysler si Ford Motor Co au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, fostul director al bursei Nasdaq, Bernard Madoff, a fost arestat si acuzat de o frauda de 50 miliarde dolari, cazul putand fi cel mai mare de acest gen, inregistrat vreodata.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani