Un esec al industriei auto americane ar dauna Europei
Data publicarii: 14-12-2008 | InternationalUniunea Europeana (UE) poate ajuta Statele Unite in eforturile depuse pentru prevenirea unui colaps al industriei auto, atata timp cat ajutoarele financiare nu ar da un avantaj competitiv si comercial celor trei producatori, a spus vineri un inalt oficial UE, relateaza Reuters.
"Nu putem avea niciun interes in a asista la prabusirea industriei auto americane", a spus vicepresedintele Comisiei Europene, Gunter Verheugen, dupa discutii cu oficiali americani.
Acesta a subliniat ca un eventual colaps al gigantilor auto americani "ar avea urmari serioase asupra filialelor din Europa".
Casa Alba a anuntat vineri ca ia in calcul acordarea unui ajutor de urgenta, dupa ce Congresul nu a reusit sa aprobe planul de 14 miliarde dolari pentru salvarea industriei auto.
"Daca este nevoie de fonduri noi pentru producatorii americani, bineinteles, credem ca acestea ar trebui acordate incat sa nu afecteze competitia. Dar, in principiu, credem ca este categoric in interesul nostru sa ajutam la restructurarea industriei auto americane si la depasirea de catre aceasta a crizei", a spus Verheugen.
De asemenea, producatorii de componente auto, care ofera mai multe locuri de munca decat companiile auto, resimt aceste presiuni, a subliniat Verheugen.
Senatorii americani nu au putut ajunge joi la o intelegere privind planul de salvare a marilor constructori de automobile, care sunt acum mai aproape de faliment, decizia punand in pericol locurile de munca a 2,2 milioane de angajati, directi sau indirecti.
Camera Reprezentantilor adoptase miercuri "Proiectul de lege privind finantarea si restructurarea industriei auto", dupa o lunga zi de negocieri, ce se incheiase cu un text de compromis intre Casa Alba si majoritatea democrata. Republicanii votasera masiv impotriva proiectului.
Initial, GM, Chrysler si Ford Motor Co au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, fostul director al bursei Nasdaq, Bernard Madoff, a fost arestat si acuzat de o frauda de 50 miliarde dolari, cazul putand fi cel mai mare de acest gen, inregistrat vreodata.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii