Romania, pe ultimul loc la marketing direct
Data publicarii: 10-12-2008 | AfaceriRomania se afla pe ultimul loc in Europa Centrala si de Est (ECE) in ceea ce priveste bugetul alocat marketingului direct, potrivit unui studiu al agentiei de servicii de marketing direct Linea Directa Communications. Specialistii de pe piata locala estimeaza insa ca bugetele de marketing direct se vor dubla, ca pondere in totalul bugetelor de marketing.
Companiile romanesti aloca, in medie, un buget anual de doar 27.000 de euro, circa 66% din bugetul penultimei clasate, Slovacia. Celelalte tari prezente in studiu sunt Ungaria, Polonia si Cehia. "Romania s-a clasat ultima, pentru ca punctul de plecare a fost foarte jos, iar managerii de aici nu au acordat aceeasi atentie marketingului direct precum cei din Occident", a declarat Dejan Grbic, managing director in cadrul agentiei. Potrivit lui Petra Tekavec, deputy managing director in cadrul agentiei, companiile romanesti nu inteleg inca pe deplin beneficiile marketingului direct. Studiul intreprins de Linea Directa a fost efectuat pe un esantion de aproape 1.300 de manageri din cele cinci tari mentionate, care activeaza in ramuri ale industriei precum FMCG, IT, finante sau HoReCa.
Majoritatea companiilor folosesc sub 10% din bugetul de marketing pentru direct marketing, valoarea medie a acestuia din urma fiind de sub 250.000 de euro. Au fost luate in calcul doar firmele care realizeaza venituri anuale de peste un milion de euro.
Marian Seitan, director general al Hit Mail, principalul jucator de pe piata de profil, spune ca procentajul alocat marketingului direct in Romania nu depaseste, in medie, 4% din intregul buget de marketing.
"Marketingul direct nu face parte din cultura de marketing a multor companii din Romania. Un intreprinzator este aproape obligat sa aloce un procent semnificativ acestui segment daca vrea sa aiba succes", a declarat Seitan. Oficialul Hit Mail este de parere ca actuala criza economica va obliga companiile autohtone sa creasca semnificativ bugetele alocate marketingului direct. "Estimez pentru 2009 o dublare a procentajelor alocate, de la 4% cat este in prezent, pana la circa 8%", a afirmat Seitan. Acesta a dat, spre comparatie, Ungaria, unde procentajul mediu alocat acestui canal de promovare este de circa 12%, iar in SUA acesta depaseste 50%. Seitan este de parere ca cifrele de afaceri ale agentiilor de direct marketing vor creste cu pana la 40% in 2009. "Firmele care activeaza in sectoare precum auto sau imobiliare vor creste foarte mult bugetele alocate marketingului direct", a afirmat directorul Hit Mail. Seitan considera ca bugetele de marketing din Romania, estimate la peste 500 milioane de euro, vor scadea anul viitor cu circa 10%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii