Peste 100.000 muncitori din industria auto germana, in pragul somajului
Data publicarii: 21-11-2008 | InternationalIndustria auto germana nu a reusit sa evite criza generala cu care se confrunta producatorii de autoturisme din intrega lume, iar o reducere a numarului de angajati este avuta in vedere de toate companiile locale, scrie Deutche Welle.
Chiar daca situatia nu este la fel de grava ca in Statele Unite ale Americii, unde cei trei mari constructori, General Motors, Ford si Chrysler, fac presiuni pentru un ajutor guvernamental asemanator celor acordat bancilor, liderii producatorilor germani spun ca este necesara o interventie sustinuta rapida pentru ca lucrurile sa nu degenereze.
Primul care are nevoie de o mana de ajutor de la stat este Opel, partea europeana a GM. Conducerea companiei a anuntat ca un miliard de euro sunt vitali pentru a se salva de la faliment, in conditiile in care compania mama a ramas la randul ei fara lichiditati. Cancelarul Angela Merkel a promis o decizie pana la sfarsitul lunii decembrie, insa conditia este ca banii sa nu fie transferati spre GM.
Opel, care are 27.500 angajati in cele patru uzine din Germania, a anuntat deja reducerea productiei si trimiterea muncitorilor acasa, urmare a vanzarilor slabe din ultimele luni. Volumul vanzarilor in octombrie a scazut cu aproape 20%, pana la 94.000 masini.
In Stuttgart, unde este cartierul general al Daimler, 300.000 oameni sunt dependenti de industria auto. Tot aici au fabrici Porsche si Bosch. Potrivit economistului Ferdinand Dudenhoeffer, expert in dinamica pietelor auto, fara actiuni concrete, pana la sfarsitul lui 2009 peste 100.000 muncitori din marile companii auto ar putea ramane fara serviciu.
Ceva mai rezervat este un alt economist de la Universitatea Geislingen. El spune ca pana la jumatatea lui 2009 pot aparea 25.000 de someri din marile uzine auto si alti 25.000 din lantul de distributie sau de furnizare de componente.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii