Peste 100.000 muncitori din industria auto germana, in pragul somajului
Data publicarii: Astazi, 21-11-2008 | InternationalIndustria auto germana nu a reusit sa evite criza generala cu care se confrunta producatorii de autoturisme din intrega lume, iar o reducere a numarului de angajati este avuta in vedere de toate companiile locale, scrie Deutche Welle.
Chiar daca situatia nu este la fel de grava ca in Statele Unite ale Americii, unde cei trei mari constructori, General Motors, Ford si Chrysler, fac presiuni pentru un ajutor guvernamental asemanator celor acordat bancilor, liderii producatorilor germani spun ca este necesara o interventie sustinuta rapida pentru ca lucrurile sa nu degenereze.
Primul care are nevoie de o mana de ajutor de la stat este Opel, partea europeana a GM. Conducerea companiei a anuntat ca un miliard de euro sunt vitali pentru a se salva de la faliment, in conditiile in care compania mama a ramas la randul ei fara lichiditati. Cancelarul Angela Merkel a promis o decizie pana la sfarsitul lunii decembrie, insa conditia este ca banii sa nu fie transferati spre GM.
Opel, care are 27.500 angajati in cele patru uzine din Germania, a anuntat deja reducerea productiei si trimiterea muncitorilor acasa, urmare a vanzarilor slabe din ultimele luni. Volumul vanzarilor in octombrie a scazut cu aproape 20%, pana la 94.000 masini.
In Stuttgart, unde este cartierul general al Daimler, 300.000 oameni sunt dependenti de industria auto. Tot aici au fabrici Porsche si Bosch. Potrivit economistului Ferdinand Dudenhoeffer, expert in dinamica pietelor auto, fara actiuni concrete, pana la sfarsitul lui 2009 peste 100.000 muncitori din marile companii auto ar putea ramane fara serviciu.
Ceva mai rezervat este un alt economist de la Universitatea Geislingen. El spune ca pana la jumatatea lui 2009 pot aparea 25.000 de someri din marile uzine auto si alti 25.000 din lantul de distributie sau de furnizare de componente.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice