Dacia intrerupe activitatea in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie
Data publicarii: 10-11-2008 | AfaceriDacia va intrerupe activitatea in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie din cauza scaderii brutale a pietelor auto, iar salariatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, a anuntat compania.
Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie duce la o scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei. Astfel, piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania cu circa 30%, in Spania cu 40%, in Marea Britanie cu 23%, in Suedia cu 22,7%, in Italia cu 18,9%, in Germania cu 8%, in Franta cu 6,2%.
Producatorul de automobile estimeaza ca aceasta tendinta va continua probabil si in lunile urmatoare. De asemenea, compania considera ca este un succes la export pe piete in cadere in conditiile in care piata mondiala a scazut cu 9% in octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.
Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in Franta au fost vandute 35.329 unitati.
In comunicat se arata ca, desi producatorul de automobile are succes la export, cresterea cotelor sale de piata nu poate compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.
Conform datelor preliminare ale APIA, piata de vehicule noi din Romania a scazut cu circa 30% in octombrie 2008 fata de aceeasi luna a lui 2007, adica de la 33.835 unitati in octombrie 2007, la 23.526 unitati in octombrie 2008.
Dacia a vandut in Romania in octombrie 2008 un numar de 6.664 unitati (in raport cu 9.094 in octombrie 2007), ceea ce reprezinta o cota de 28% din piata.
Aceasta scadere se explica prin consecintele crizei financiare asupra creditului (peste 60% din masinile noi marca Dacia se cumpara pe credit sau leasing), dar mai ales prin invazia de vehicule uzate importate odata cu aplicarea noii legislatii. In perioada iulie-septembrie 2008 s-au importat 93.996 unitati, fata de 123.842 pentru tot anul 2007. In plus, marea parte a acestor masini are o vechime de peste 10 ani.
Importul masiv de vehicule uzate duce la pierderi de locuri de munca in sectorul productiei si distributiei de autovehicule noi, reducerea veniturilor la buget din neincasarea de TVA si a impozitului pe profit, evaziune fiscala, descurajarea investitiilor, scaderea sigurantei in trafic, cresterea poluarii.
Aceasta situatie aduce prejudicii industriei auto nationale, care asigura peste 200.000 locuri de munca. O parte din aceste locuri de munca este acum in pericol.
"Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu-si creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia timp de doua saptamani, doar activitatea CKD va continua", se arata in comunicat.
Compania precizeaza ca salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Munca Dacia 2008. Totodata, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a activitatii, tichete pe care le-au primit in avans.
Inmatricularile Dacia in Franta au crescut cu 42,1% in primele zece luni ale anului in curs, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Dacia se afla in topul primelor zece marci in Franta.
Dacia a mai exportat in primele zece luni din 2008 in Germania un numar de 21.164 unitati, in Ucraina 12.082 unitati, in Algeria 10.946 unitati, in Italia 6.762 unitati, in Spania 5.516 unitati, in Olanda 4.057 unitati etc.
Vanzarile Dacia in Europa au crescut cu 125% in octombrie 2008 fata de octombrie 2007. Vanzarile Dacia in Europa pe primele zece luni ale lui 2008 au crescut cu 43,7% fata de perioada similara a lui 2007. In interiorul acestei cresteri, succesul Logan MCV este intarit de sosirea Sandero diesel.
Dacia a atins cote de piata de 1,72% in Franta, 1,71% in Austria, 1,08% in Germania, 0,92% in Elvetia, 0,84% in Olanda etc. Dacia a atins cote de piata semnificative de 28,6% in Republica Moldova, 14,9% in Maroc, 10,5% in Belarus, 10% in Mali etc.
In acest an, Dacia a inceput sa exporte si in Grecia, unde a livrat 327 de unitati in perioada august - octombrie si in Portugalia, unde a livrat 309 unitati.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii