Atentie la retelele sociale: angajatorii cauta aici detalii despre aplicanti
Data publicarii: 10-11-2008 | HR/CariereIn ultimii ani retelele sociale de genul Facebook sau Hi5 au inceput sa aiba o notorietate uriasa. Potrivit unui raport, unul din doi utilizatori de internet isi posteaza profilul pe una sau mai multe dintre retelele online. S-a ajuns astfel ca cele mai cunoscute astfel de site-uri sa aiba zeci de milioane de utilizatori iar numarul e intr-o continua crestere.
Daca initial a fost o simpla aplicatie online prin care iti puteai aduce toti cunoscutii la un loc sau iti puteai largi lantul de prieteni, aceste site-uri au inceput de curand sa fie exploatate si in alte feluri. Urmare a nenumaratelor detalii pe care utilizatorii le elibereaza voluntar, oricine este interesat sa afle mai multe despre cineva anume se poate folosi cu succes de ele.
Potrivit unui sondaj efectuat recent de CareerBuilder, tot mai multi angajatori au inceput sa verifice profilurile aplicantilor pe site-uri precum Facebook, Brightfuse si LinkedIn. 22% dintre angajatori au spus ca utilizeaza retelele sociale de pe internet cand evalueaza un candidat, iar alti 9% au spus ca intentioneaza ca in viitor sa o faca. Pe de alta parte, doar 16% dintre angajatii cu profil in retea au spus ca si-au modificat paginile avand in minte un potential angajator.
34% dintre managerii responsabili cu recrutarea care au recunoscut ca folosesc retele sociale in luarea unei decizii, au spus ca au respins anumiti candidati in urma detaliilor gasite aici. Informatii controversate ca predilectia spre bauturi alcoolice sau droguri ori postarea unor fotografii nepotrivite, au fost principalele motive ale respingerii.
Conform sondajului, criteriile cele mai important in decizia de angajare raman calificarea candidatului si experienta acestuia, urmate de calitatile de comunicare si comentariile negative asupra fostilor angajatori.
Studiul a mai aratat ca 24% dintre managerii de resurse umane si-au intarit decizia de angajare pe baza cercetarilor din profilurile postate pe aceste retele, iar 40% au declarat ca au gasit aici dovezi ale unei bune potriviri culturale ale candidatilor cu cerintele companiei.
Specialistii in HR recomanda celor care utilizeaza astfel de site-uri sa aiba in vedere cateva criterii astfel incat sa nu isi pericliteze sansele de angajare, indiferent daca sunt la primul joc sau se gandesc la o schimbare.
In primul rand este necesara o updatare a profilului si eliminarea detaliilor nepotrivite, precum poze indecente sau comentarii negative. Trebuie lasate doar acele informatii care creeaza o imagine pozitiva despre tine.
Este important ca pe profilul tau sa nu apara comentarii negative despre fostii angajatori. Noii manageri se vor gandi ca la fel poti scrie si despre ei la un moment dat. In schimb, lasa-i sa vada ca prin profilul tau compania sau activitatea lor ar putea avea de castigat.
Refuza alaturarea cu grupuri de prieteni ale caror activitati sunt controversate. Nu adauga in lista un profil a carui deviza este "Beau mai multa bere decat apa". E util sa ai in minte proverbul "Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti".
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice