Top 6 copii chinezesti ale unor branduri auto renumite
Data publicarii: 10-11-2008 | AutoDorinta chinezilor de a se impune in lume pe plan comercial nu are limite. Au inceput prin a cuceri industria usoara, prin imbracaminte si incaltaminte ieftina, au continuat cu industria alimentara, cu cea a tehnologiilor de varf si, de cativa ani, dau asaltul asupra industriei auto. Si, pentru ca a face din nimic un lucru de calitate este aproape imposibil, solutia cea mai la indemana a fost copierea aproape perfecta a unor modele demult consacrate. O copie doar exterioara insa, dincolo de caroserie ascunzandu-se zeci de diferente care justifica preturile de trei ori mai mici decat modelele originale.
- BYD F8 este Mercedesul CLK al chinezilor. BYD este unul dintre cei mai mari producatori de telefoane mobile din China dar, de cativa ani, s-a apucat si de construit masini. Daca pretul unui CLK este de 60.000 dolari, al unui F8 este de 29.000 dolari.
- Shuanghuan CEO seamana izbitor cu un BMW X5. Cand chinezii de la Shuanghuan au incercat sa isi lanseze masina in Europa, BMW a deschis un proces si a obtinut interzicerea ei. Un X5 costa peste 50.000 dolari in vreme ce un CEO doar 19.000 dolari.
- Lifan 320 e greu de diferentiat de un Mini Cooper. Chinezii au adaugat usi si in spate si au folosit un motor mult mai slab decat cel de pe Mini. Cei interesati pot cumpara copia Mini-ului cu doar 6.000 dolari, de peste trei ori mai putin decat originalul.
- Great Wall Coolbear se vrea o Toyota Scion xB chinezeasca. Masina se vinde deja in 70 de tari la un pret de doar 8.000 dolari, de doua ori mai putin decat un Scion.
- Shuanghuan Noble si Mercedes Smart Fortwo pot fi usor confundate la o prima vedere chiar si emblema este reprodusa in mare masura. Pentru ca este o reproducere atat de reusita, nici diferenta de pret nu este foarte mare: 9.000 dolari un Nobel, 12.000 dolari un Smart.
- Chery QQ este copia renumitului Matiz. Reproducerea este atat de fidela incat usa unui Matiz poate fi schimbata fara nici un fel de problema cu cea a unui QQ.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani