Top 6 copii chinezesti ale unor branduri auto renumite
Data publicarii: 10-11-2008 | AutoDorinta chinezilor de a se impune in lume pe plan comercial nu are limite. Au inceput prin a cuceri industria usoara, prin imbracaminte si incaltaminte ieftina, au continuat cu industria alimentara, cu cea a tehnologiilor de varf si, de cativa ani, dau asaltul asupra industriei auto. Si, pentru ca a face din nimic un lucru de calitate este aproape imposibil, solutia cea mai la indemana a fost copierea aproape perfecta a unor modele demult consacrate. O copie doar exterioara insa, dincolo de caroserie ascunzandu-se zeci de diferente care justifica preturile de trei ori mai mici decat modelele originale.
- BYD F8 este Mercedesul CLK al chinezilor. BYD este unul dintre cei mai mari producatori de telefoane mobile din China dar, de cativa ani, s-a apucat si de construit masini. Daca pretul unui CLK este de 60.000 dolari, al unui F8 este de 29.000 dolari.
- Shuanghuan CEO seamana izbitor cu un BMW X5. Cand chinezii de la Shuanghuan au incercat sa isi lanseze masina in Europa, BMW a deschis un proces si a obtinut interzicerea ei. Un X5 costa peste 50.000 dolari in vreme ce un CEO doar 19.000 dolari.
- Lifan 320 e greu de diferentiat de un Mini Cooper. Chinezii au adaugat usi si in spate si au folosit un motor mult mai slab decat cel de pe Mini. Cei interesati pot cumpara copia Mini-ului cu doar 6.000 dolari, de peste trei ori mai putin decat originalul.
- Great Wall Coolbear se vrea o Toyota Scion xB chinezeasca. Masina se vinde deja in 70 de tari la un pret de doar 8.000 dolari, de doua ori mai putin decat un Scion.
- Shuanghuan Noble si Mercedes Smart Fortwo pot fi usor confundate la o prima vedere chiar si emblema este reprodusa in mare masura. Pentru ca este o reproducere atat de reusita, nici diferenta de pret nu este foarte mare: 9.000 dolari un Nobel, 12.000 dolari un Smart.
- Chery QQ este copia renumitului Matiz. Reproducerea este atat de fidela incat usa unui Matiz poate fi schimbata fara nici un fel de problema cu cea a unui QQ.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii