In curand vom afla ca suntem concediati de pe bloguri

Data publicarii: 06-11-2008 | HR/Cariere

In era tehnologiei niciun patron sau manager nu va mai fi obligat sa dea vesti rele angajatilor prin intrevederi fata in fata de vreme ce au la dispozitie atatea mijloace impersonale care ii pot pune la adapost de crizele sau deprimarile salariatilor. Una dintre metodele preferate, mai ales de directorii de firme din Silicon Valley, este anuntul prin blogul companiei ori un tert blog.

Elon Musk, directorul executiv al Tesla Motors, constructorul care a produs prima masina electrica cu performante apropiate de un automobil sport, a recunoscut ca a apelat la aceasta solutie cu doar cateva saptamani in urma cand a trebuit sa reduca numarul angajatilor din cauza cresterii costurilor de productie.

Angajatii Tesla au fost inveterati prin astfel de canale neoficiale cu mult timp inainte ca job-urile lor sa fie amenintate. Blogurile "specializate" in colportarea barfelor au foarte mare priza in Silicon Valley, de multe ori fiind considerate surse mai credibile decat ziarele. Uneori scurgerile de informatii sunt deliberate, managerii nedorind sa publice o veste proasta sau negativa pe blogul companiei.

Expertii in resurse umane si relatii publice spun ca este vorba doar de o chestiune de timp pana ce companiile din toate zonele economice si de toate marimile vor adopta pe scara larga aceasta metoda de a-si face cunoscute intentiile.

Aproape in toate industriile exista site-uri care au conexiuni in interiorul companiilor active si afla imediat zvonuri. Mai mult, exista site-uri care incurajeaza angajatii sa vorbeasca despre mediul de lucru si conditiile oferite de companii.

"Astazi orice spui in birou va aparea pe un blog. Astfel, ai de ales intre a fi pro-activ si a spune nemijlocit care sunt problemele, sau a lasa pe altul sa spuna in locul tau", e de parere Rusty Rueff, fost director de resurse umane la Electronic Arts si PepsiCo.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: