Banca, la un click distanta
Data publicarii: 22-10-2008 | Finante-BanciInternet bankingul stabileste legatura dintre client si banca chiar din fata calculatorului. Pe langa faptul ca este scutit de drumul la institutia de credit, utilizatorul de internet banking plateste comisioane considerabil mai mici decat la ghiseu, noteaza Adevarul.
Lipsa de timp, dar si cozile interminabile de la ghiseu il determina, de multe ori, pe client sa amane drumul pana la banca. Tocmai pentru a elimina astfel de inconveniente, bancile au inceput sa introduca inca de acum cinci ani serviciul de internet banking si in tara noastra. Astfel, se asigura legatura dintre client si institutia de credit prin intermediul unui calculator conectat la internet.
Daca initial doar cateva banci ofereau internet bankingul si in stare incipienta, treptat, serviciul a fost perfectionat, iar astazi se gaseste in oferta a aproximativ 30 de banci.
Prin internet banking, clientul poate vizualiza istoricul platilor, extrasele de cont sau informatii privind starea conturilor curente. In plus, acesta poate efectua plati ale facturilor la utilitati, isi poate achita rata la credit sau efectua transferuri in diverse conturi. O parte dintre institutiile bancare, cum ar fi Alpha Bank, ING Bank sau Raiffeisen Bank, permit si schimbul valutar sau platile in valuta.
Costuri mai mici cu 50% decat la ghiseu
Pentru a atrage cat mai multi clienti, bancile au redus sau chiar eliminat taxele de utilizare a internet bankingului. De exemplu, serviciul Alpha Click de la Alpha Bank este gratuit, nu se plateste abonament si nici taxa de conectare. La BRD si ING Bank nu se percepe taxa de activare, ci doar un comision lunar de utilizare de un euro, respectiv trei lei.
CEC Bank ofera serviciul gratuit, dar percepe o garantie de 50 lei pentru dispozitivul de acces si autorizare in aplicatie. In plus, comisioanele percepute de banci la tranzactiile prin internet banking sunt cu pana la 50% mai mici decat la ghiseu.
De exemplu, la ING Bank, tranzactiile catre conturile institutiei nu au comision, iar catre alte banci sunt cu 60% mai mici decat la ghiseu. La Raiffeisen Bank, comisionarea este cu 50% mai mica decat la ghiseul bancii, iar la CEC Bank - cu 30%.
In ceea ce priveste securitatea aplicatiei, toate bancile care au in portofoliu acest tip de serviciu au luat o serie de masuri pentru a oferi clientilor siguranta maxima.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani