Oamenii iubesc masinile cu fata agresiva
Data publicarii: 15-10-2008 | AutoOamenii au tendinta sa vada fete si trasaturi umane cand privesc o masina si, potrivit unui studiu recent, ei prefera acele automobile care denota agresivitate si masculinitate. De altfel, inclinatia de a vedea chipuri omenesti este mai larga, aplicandu-se de la masini la norii de pe cer.
Aceasta tendinta poarta denumirea stiintifica de "pareidolia" si este definita de psihologi drept tendinta mintii omenesti de a identifica pattern-uri acolo unde exista doar o mica similaritate. Cercetatorii spera, printr-o serie de studii sa inteleaga mai bine ce se intampla in creierul uman cand asociaza obiectele cu fetele omenesti. Constructorii auto ar putea avea un interes direct in aceste studii, pe baza lor putandu-si optimiza designul masinilor.
"Cand investesti intr-un autovehicul nou, vorbesti de miliarde de dolari. Daca ai ales stilul gresit poti avea mari necazuri", spune Truls Thorstensen, directorul unei firme de consultanta din Viena. El incearca sa aduca marilor producatori auto noi instrumente de concepere a designului masinilor, dincolo de inspiratia desenatorului.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani