Cum ar trebui sa fie prima ta masina
Data publicarii: 10-10-2008 | AutoNu dati caii-putere "pe mana" incepatorilor, avertizeaza specialistii. Noua sau veche, prima masina trebuie sa fie usor de condus, economica si nu prea scumpa, noteaza Adevarul. Producatorii de autoturisme recomanda masinile mici si fiabile, usor de condus, construite parca special pentru cei fara prea multa experienta.
Autovehiculele din clasa mica si compacta sunt preferatele tinerilor. Vanzarile de masini mici in Romania aproape ca s-au dublat in ultimii 2-3 ani. Unii dintre incepatori, mai ales barbatii, prefera insa masinile mari si puternice.
"Eu as recomanda tuturor ca, in prima perioada dupa ce si-au luat carnetul, sa aleaga o masina cu o capacitate a motorului mai mica", spune Marius Teodorescu, proprietarul scolii de soferi Teo si fost instructor auto. O masina puternica este un pericol pentru un sofer neexperimentat, adauga acesta.
"Foarte multi parinti nu isi dau seama ca o masina scumpa inseamna multi cai-putere sub capota", mai spune Teodorescu. Elevul alege, de obicei, sa faca scoala pe o masina asemanatoare cu cea pe care urmeaza sa o conduca.
Cele mai multe cereri sunt pentru masini ponderate ca putere, precum Dacia Logan sau Chevrolet Spark. Dar sunt si tineri care aleg masini puternice.
Masina veche pentru sofer nou
Cel mai bine ar fi ca un sofer nou sa aleaga o masina second-hand, care nu presupune cheltuieli mari in caz de avariere. "Noi sfatuim elevii sa aleaga masini nu foarte scumpe, masini ale caror piese se gasesc usor la dezmembrari si care nu costa mult", spun instructorii.
Si autoturismele noi au avantaje. In cazul unui autovehicul abia iesit din fabrica, producatorul acorda, de obicei, o garantie de 2-3 ani, asa ca proaspatul sofer nu va fi nevoit sa alerge din service in service pentru a-si repara masina. In plus, pentru masinile noi se incheie polite Casco. Adica pagubele produse din neatentia proprietarului sunt acoperite de asigurare. Instructorii auto nu vad, insa, aceste avantaje.
"E bine ca un sofer sa conduca la inceput si o masina putin mai veche, pentru ca va fi nevoit sa invete si ceva mecanica - sa schimbe un cauciuc sau sa schimbe uleiul", spune Teodorescu. Asiguratorii spun ca sunt inca foarte multi soferi care nu incheie asigurari Casco. In cazul in care incepatorul loveste masina, este mai ieftin sa repare una rulata decat una noua.
Daca e noua, sa fie mica
Producatorii auto au "desenat" modele speciale pentru tinerii soferi. Indiferent de marca, acestea au mai multe caracteristici comune: sunt mici, adica usor de manevrat in oras, si presupun costuri de intretinere scazute. "Cele mai potrivite modele pentru soferii incepatori sunt cele din clasa mica sau compacta, respectiv Mazda 2 si Mazda 3.
Acestea se caracterizeaza prin manevrabilitate superioara, fiabilitate, un pret accesibil, costuri de intretinere mici si un consum redus de combustibil in traficul urban", ne-a declarat Dragos Grapinoiu, Marketing Coordinator Mazda. Masini din aceeasi clasa recomanda la randul lor reprezentantii Opel si Chevrolet.
"Modelele preferate de tineri sunt Opel Corsa, respectiv Chevrolet Spark si Aveo in 5 usi", spun acestia. Si Dacia a promovat Sandero ca fiind un model special destinat tinerilor.
Chiar de la stadiul de incepatori, barbatii si femeile au gusturi diferite in materie de masini. Ei vor o masina din clasa compactelor si se uita mai ales la performante, iar femeile opteaza pentru "buburuze" confortabile si usor de condus. Psihologii spun ca putinele femei care aleg SUV-uri fac acest lucru pentru a se simti protejate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani