Benzina verde, o noua alternativa la combustibilii actuali
Data publicarii: 09-10-2008 | MediuCombustibilul folosit de majoritatea masinilor actuale este obtinut prin rafinarea petrolului rezultat din fosilizarea in decursul a cateva milioane de ani a plantelor. Cercetatorii au descoperit o noua metoda de a obtine benzina din plante, dar fara a fi nevoie de o perioada atat de lunga de timp.
Asa numita "benzina verde" este din punct de vedere chimic derivata din zaharul existent in porumb sau alte cereale care contin multa celuloza. Insa, spre deosebire de biocombustibilii de genul etanolului, acest tip de benzina nu necesita vreo modificare a motorului.
"Este aproape acelasi lucru ca si benzina obtinuta din petrol. Potate fi folosita fara nici un fel de problema in loc de benzina clasica", spune John Regalbuto, directorul Programului de Catalizari si Biocatalizari din cadrul National Science Foundation (NSF) din SUA.
NSF a dezvoltat mai multe proiecte de obtinere a combustibilului din alte surse decat petrol. Tehnologia pentru "benzina verde" a fost dezvoltata impreuna cu Virent Energy Systems si gigantul petrolier Shell si se bazeaza pe un principiu chimic elementar, cataliza, prin care zaharurile din plante sunt transformate in hidrocarburi. In schimb, etanolul se obtine prin fermentatie, folosind enzime.
Obtinerea benzinei prin cataliza nu este ceva nou. Metoda a fost folosita de asemenea in Al Doilea Razboi Mondial si, ulterior, a fost readusa la lumina in 1970, in timpul crizei petroliere. De regula, tehnicile alternative de obtinere a combustibililor sunt resuscitate in perioadele critice, cand pretul petrolului creste.
Avantajul fata de tehnologia de obtinere a etanolului consta in posibilitatea de a desfasura reactia la temperaturi inalte, facand procesul mult mai rapid. De asemenea, reactia poate fi reluata de nenumarate ori. In plus, hidrocarburile dau cu 50% mai multa energie decat etanolul.
Obtinerea hidrocarburilor din planate este mult mai eficienta decat obtinerea etanolului in primul rand pentru ca inlaturarea apei din etanol implica o cantitate mare de energie, in timp ce la hidrocarburi se separa automat. Acest lucru se traduce intr-un pret mai mic cu aproximativ 20% fata de etanol.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani