Un programator, mai bine platit decat seful sau
Data publicarii: 29-09-2008 | HR/CariereUn project manager poate fi platit cu pana la 50% mai putin decat un programator care ii este subaltern sau aduce mai putina valoare adaugata organizatiei, potrivit Hanson, agentie de comunicare online, specializata in comunicarea de brand. Situatia este valabila pe piata marketingului interactiv si a comunicarii online.
"Pe piata ne confruntam cu paradoxuri in grilele de salarizare generate de costul prea ridicat al muncii programatorilor. O alta problema este lipsa de pregatire a project managerilor, persoane care ar trebui sa detina atat cunostinte si abilitati de management, cat si de design, programare, marketing interactiv si comunicare", spune Nona Serbanescu, managing partner pentru Hanson Online Brand Communication.
Hanson investeste, in prezent, intre 7.000 si 12.000 de euro per angajat pe an, cu 20% mai mult decat cheltuielile cu angajatii de anul trecut, in conditiile in care practica generala este de a angaja personal part-time. Agentia estimeaza pentru anul viitor o crestere a salariilor de circa 20-25%.
Pozitiile cel mai dificil de ocupat in cadrul firmei sunt cele de web programmer, project manager si web designer pentru care trebuie recrutati specialisti de nivel senior. Una dintre solutiile implementate de Hanson la aceasta problema este pregatirea de specialisti in cadrul agentiei.
"Incurajam lucrul part-time pentru a permite studentilor la zi sa lucreze in agentie, ceea ce face ca aria din care ne putem alege angajatii sa creasca, incluzand mii de tineri care altfel ar fi inabordabili. In acest fel, ne asiguram ca ne alegem studentii cu cel mai mare potential si nu neaparat pe cei cu cel mai mult timp liber", explica reprezentantul Hanson.
Costurile ridicate ale pregatirii programatorilor si riscul migrarii lor catre alte companii, precum si evolutia rapida si uneori superficiala a juniorilor catre nivelul seniori prin migrare de la o companie la alta, pe fondul lipsei generale de specializare se afla printre problemele pietei de marketing interactiv si comunicare online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman