Cum faci bancile sa liciteze pentru banii tai
Data publicarii: 29-09-2008 | Finante-BanciTargurile s-au dovedit de-a lungul timpului unele din cele mai bune si mai persistente forme de comert. Ele reunesc sub aceeasi cupola vanzatorii si cumparatorii. Primii isi expun marfa, iar cei din urma aleg oferta cea mai avantajoasa. De regula, pretul afisat de comerciant este tras in jos de concurenta, iar clientul, in final, achizitioneaza produsul la cel mai bun pret. Derivate ale targurilor clasice sunt licitatiile, care implica o organizare mai buna si in care avantajat este in primul rand posesorul unui bun.
Proprietarii site-ului moneyaisle.com au interpretat piata financiara, dominata de sute de banci ale caror principale surse de venit sunt in multe cazuri depozitele populatiei, drept o forma moderna de "targ". Ei au pus la punct un soft prin care bancile si populatia se intalnesc la fel ca intr-un bazar sau o sala de licitatii. Atat ca cele care liciteaza sunt chiar bancile, iar "bunul" licitat este depozitul persoanei. Cu cat dobanda oferita este mai avantajoasa, cu atat banca va atrage mai multi clienti.
MoneyAisle a semnat 108 intelegeri cu banci din Statele Unite dornice sa isi construiasca un portofoliu cat mai larg de clienti, in conditiile in care multi investitori isi retrag banii din institutiile de credit mari si cauta sa gaseasca plasamente mai sigure.
Cand o persoana acceseaza soft-ul pentru a-si construi un depozit, bancile intra intr-o licitatie rapida. Dupa prima runda pot ramane in cursa 80 de banci, in a doua 50, si tot asa, pana banca cu cea mai buna oferta castiga.
Soft-ul a fost dezvoltat de neoSaej, companie cu sediul in Massachusetts, proprietara si a site-ului MoneyAisle. Daca doua banci ofera in final aceeasi rata, programul va alege la intamplare un castigator. Banca va plati o taxa catre site doar in cazul in care castigatorul isi va duce intentia pana la capat si va deschide un depozit.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman