Update: Simona de la UniCredit, specializata in umilit clienti
Data publicarii: 23-09-2008 | Finante-BanciAcest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
Simona de la UniCredit e o tipa blonda, maruntica, cu ochii mereu mirati. Nu stim cati ani are, nu are importanta. Probabil a terminat o facultate particulara acum ceva ani. Specializarea este una cunoscuta pe piata de profil din Romania: "Cum sa te porti urat cu clientii". Licenta si-a dat-o in "Tehnici avansate de umilire a clientilor". A luat 10. Sa presupunem ca dupa ce a terminat facultatea, mama/tata/unchiul i-au gasit un post intr-o banca. Dupa ce a avansat in cariera, bineinteles pe propriile puteri, muncind din greu si cu ura fata de sefi - care au avut mereu pile mai mari decat ale ei - a fost promovata in functia de "consilier clienti" la sucursala Drumul Taberei a bancii UniCredit Tiriac. Vazandu-se in aceasta postura, s-a gandit ca banca este "tarlaua" dumneaei si ca poate profesa in voie intr-o functie de front-desk, desi exista o contradictie: uraste clientii bancii pe care o reprezinta.
Ieri m-a urat pe mine. De ce? E o poveste mai lunga. Din iunie, am optat sa ridic extrasele de cont din aceasta sucursala. Contul il am la Stefan cel Mare, asa ca am facut solicitarea acolo. Am fost asigurata ca le voi putea ridica incepand din luna iunie de la sucursala Drumul Taberei. Asa ca, la un moment dat in iunie, am intrat in sucursala si mi-am "revendicat" dreptul. Surpriza: portarul bancii era si cel care se ocupa de contul meu. Asa ca l-am rugat pe acesta sa-mi dea "pretioasele documente", pentru ca, la UniCredit, extrasele tiparite din Internet Banking nu au valoare contabila. Domnu' stia mai bine cum se mananca seminte in timpul programului decat unde sunt extrasele mele. Cum evident l-am deranjat, am inceput sa umblu cu jalba-n protap prin sucursala, milogindu-ma de diversi angajati sa ma ajute.
Luna de luna, din iunie si pana in septembrie, extrasele fie lipseau, fie gaseam un rezumat al lor, fie vreo consiliera se uita urat la mine cand o rugam sa mi le printeze. Citez: "Vreti sa stam aici toata ziua?". Evident nu vroiam, dar nu aveam de ales. Ciudatenia cea mai mare era ca eu, in calitate de client al acestei banci, trebuia sa o iau de la capat de fiecare data, cu noi explicatii, pentru o chestie banala. Doamna Simona Corbeanu, care trebuia sa se ocupe de noi, avea evident alte treburi importante de facut. In plus, nu ma placea. Factor important de altfel.
Ieri, am fost din nou la banca, cu niste ordine de plata (3 la numar). Doamna Simona s-a uitat urat la noi (eram si cu partenerul de afaceri) si si-a zis: "Lasa ca ii fac eu pe astia sa renunte la UniCredit. De ce ma deranjeaza? Nu vad ca nu imi place de ei?".
Dupa niste priviri reci si uracioase, ma intreaba pe un ton raspicat: "Aveti bani in cont? Ia stati sa verific..". I-am spus ca da. In timp ce verifica, intreaba: "Ce valoare au ordinele de plata?". Mentionez ca acestea se aflau in fata dumneaei. Stiam valoarea individuala a fiecarui ordin de plata asa ca ii zic: "111+109+2". Imi arunca o privire sictirita si imi zice autoritar, aproape certandu-ma: "Asta stiam sa fac si eu. Totalul ma intereseaza, calculele acestea trebuie sa le faceti dumneavoastra sa stiti, nu sunt eu obligata...". Apoi, din senin: "Sa stiti ca avem si noi dreptate, nu numai dumneavoastra". No comment.
Recapitulare: un om, de front-office, care aparent se ocupa de relatia cu persoanele juridice, ma ia la intrebari, ma pune sa ii fac eu totalul, pentru ca nu este obligatia dumneaei (desi orice absolvent de clasa a II-a, putea deduce logic ca suma era 222). Dar comisioane eu cui platesc? Nu ar vrea doamna Simona Corbeanu sa prelucrez singura ordinele de plata, sa iau singura stampila de pe biroul ei, sa confirm platile, samd., ca viata dumneaei sa fie mai placuta si mai usoara? Sa nu mai trebuiasca sa aiba de a face cu oameni ca noi care ii incurca existenta? Sa stea linistita si sa poarte discutii cu familia pe banii firmei si pe timpul clientilor. Citat din Simona: "Dar chiar asa ?!?! Nu vedeti ca vorbesc la telefon??? Asteptati!"; si am asteptat. Problemele de familie pe care le-am auzit pareau mai importante decat cele ale unui client al bancii, mai ales unul in jeansi si bascheti.
Sau stiu! Poate doamna Simona ar trebui sa stea acasa. Sa nu mai lucreze, cel putin nu in front-office ca sperie si umileste clientii. Sefii ei ar trebui sa o trimita fie la training (ca e la moda), sa-i stearga chip-ul definitiv si sa ii faca injectii cu bun-simt. Sau poate i s-ar potrivi mai bine un job in care sa nu fie nevoita sa vorbeasca.
P.S. In calitate de viitor fost client al UniCredit Tiriac, va fac o recomandare: Evitati-o pe Simona!
Update: Pozitia oficiala a bancii UniCredit Tiriac:
"Banca va analiza motivele care au condus la acest incident, pentru a evita situatii similare in viitor. Mentionam ca este vorba despre prima reclamatie pe care banca a primit-o referitor la aceasta angajata."
Pentru sefii Simonei: Stiu ca exista criza de personal pe piata bancara, dar nici chiar asa!
Daca si voi cunoasteti Simone/Simoni, postati un comentariu sau trimiteti un e-mail pe adresa .
Pentru o lume fara Simona!
Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani