Criza de ghisee. Calitatea serviciilor publice lasa de dorit
Data publicarii: 19-09-2008 | DiverseIn cadrul dezbaterii privind calitatea serviciilor din sectorul public, ANFP a tras un semnal de alarma asupra sistemului inca defectuos si birocratic din teritoriu, noteaza Gardianul. Asociatia Nationala a Functionarilor Publici informeaza ca birocratia din administratia publica continua sa fie la fel de prost organizata. Desi exista o Ordonanta a Guvernului inca din 2001 ce reglementeaza infiintarea esalonata de noi spatii destinate serviciilor publice, in continuare nu s-a aplicat.
Nici dupa sapte ani, procesul de descentralizare a serviciilor publice la nivelul fiecarei unitati administrativ- teritoriale (art. 25 O.G. 84/2001) nu s-a reglementat. Numarul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor de pe raza judetelor este in continua crestere, ceea ce rezulta o medie de 9 localitati arondate unei institutii, numar insuficient, deoarece cetatenii sunt nevoiti sa se deplaseze in unele cazuri peste 50 de km pentru a obtine un act de identitate sau o stampila.
Potrivit ANFP, vinovati de aceasta situatie se fac consiliile locale, care au motivat intarzierea punerii in practica a Ordonantei prin lipsa de spatii pentru infiintarea de servicii publice si prin lipsa de fonduri pentru infiintarea de birouri mobile. Din aceasta cauza, birocratia continua sa ramana la fel de greoaie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii