Criza de ghisee. Calitatea serviciilor publice lasa de dorit
Data publicarii: 19-09-2008 | DiverseIn cadrul dezbaterii privind calitatea serviciilor din sectorul public, ANFP a tras un semnal de alarma asupra sistemului inca defectuos si birocratic din teritoriu, noteaza Gardianul. Asociatia Nationala a Functionarilor Publici informeaza ca birocratia din administratia publica continua sa fie la fel de prost organizata. Desi exista o Ordonanta a Guvernului inca din 2001 ce reglementeaza infiintarea esalonata de noi spatii destinate serviciilor publice, in continuare nu s-a aplicat.
Nici dupa sapte ani, procesul de descentralizare a serviciilor publice la nivelul fiecarei unitati administrativ- teritoriale (art. 25 O.G. 84/2001) nu s-a reglementat. Numarul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor de pe raza judetelor este in continua crestere, ceea ce rezulta o medie de 9 localitati arondate unei institutii, numar insuficient, deoarece cetatenii sunt nevoiti sa se deplaseze in unele cazuri peste 50 de km pentru a obtine un act de identitate sau o stampila.
Potrivit ANFP, vinovati de aceasta situatie se fac consiliile locale, care au motivat intarzierea punerii in practica a Ordonantei prin lipsa de spatii pentru infiintarea de servicii publice si prin lipsa de fonduri pentru infiintarea de birouri mobile. Din aceasta cauza, birocratia continua sa ramana la fel de greoaie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman