Romanii isi amaneteaza pana si dintii de aur
Data publicarii: 17-09-2008 | DiverseRomanii amaneteaza orice: telefonul mobil, camera video, televizorul, DVD-ul, bijuteriile de aur, actele, masinile si chiar dintii de aur. Din aceasta afacere au de castigat atat cel care isi amaneteaza avutul, cat si patronul casei de amanet. Primul, pentru ca obtine o suma de bani pe o perioada determinata fara sa apeleze la banci sau alte institutii care cer multe acte, iar patronul, pentru ca obtine un comision zilnic pentru obiectul amanetat sau, mai mult, ramane cu acesta contra unei sume mai mici decat valoarea reala a obiectului.
Judecand dupa numarul mare de case de amanet din intreaga tara, putem spune cu certitudine ca este o afacere infloritoare. Oamenii aflati la ananghie pot lasa amanet tot ce inseamna aur in schimbul unui credit pe termen scurt sau mediu. Evaluarea este facuta in cateva minute de catre operator, care ofera nu mai mult de 35 de lei pentru un gram de aur. Perioada pe care se intocmeste contractul este de 30 zile, cu posibilitatea de prelungire pe inca 30 zile. In general, contractul se poate prelungi de cate ori este necesar. Singura problema este ca se percepe un comision zilnic, valoarea acestuia fiind stabilita de fiecare casa de amanet.
Dantura si masina, lasate amanet
Romanii nu amaneteaza doar bijuterii. Unii lasa amanet dinti din aur de 24 karate sau chiar intreaga dantura, povestesc angajatii caselor de amanet. Iar daca nu au dinti sau bijuterii, incearca sa obtina un imprumut chiar si cu buletinul. Altii vin cu telefoane, televizoare sau orice inseamna aparatura electronica. Exista chiar si persoane care isi lasa autovehiculele amanet. Insa, in medie, doar cinci romani din zece reusesc sa-si rascumpere obiectele de valoare. In orice caz, o casa de amanet nu are nimic de pierdut. In general, topesc bijuteriile cu care raman, iar pe cele mai aspectuoase le revand la un pret dublu pe gram, asa cum se procedeaza si cu celelalte obiecte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului