Cum te pot ajuta culorile in alegerea carierei
Data publicarii: 15-09-2008 | HR/CariereAlegerea job-ului potrivit nu este intotdeauna un lucru simplu. Foarte multi angajati trec, la scurt timp dupa angajare, printr-un adevarat cosmar, urmare a prapastiei intre ceea ce isi doreau sau ceea ce stiau mai bine sa faca si realitatea de la locul de munca. Psihologii au pus la punct mai multe instrumente cu ajutorul carora se poate determina compatibilitatea intre propria personalitate si job-ul ales.
Cercetatorii de la Dewey Color System folosesc culorile pentru a evidentia punctele forte si punctele slabe ale unei persoane si, in functie de ele, tipul de cariera. Potrivit psihologilor, folosirea culorilor in locul chestionarelor elimina prapastia dintre modul in care te percepi pe tine insuti si motivatiile reale care te stimuleaza.
"Ce se intampla daca interpretezi gresit o intrebare sau daca alegerea nu reprezinta propria personalitate? Culorile preferate arata trasaturile tale iar pe baza lor se poate determina tipul de cariera potrivit. In schimb, culorile care nu-ti spun nimic sau iti displac sunt un bun indicator al punctelor slabe si, in consecinta, al locurilor de munca ce ar trebui evitate", spune Dewey Sadka, unul dintre initiatorii proiectului.
In cadrul sistemului de consiliere pe baza de culori dezvoltat de cercetatori, mai intai, aplicantul trebuie sa aleaga una din cele trei culori primare (rosu, galben, albastru). Pasul urmator este alegerea uneia dintre culorile secundare (verde, mov, portocaliu) si, in final, o culoare acromata (negru, alb)
Cei care au optat pentru galben pun mare pret pe informatie, au o buna abilitate de analiza si sinteza. Albastru denota o personalitate stimulata de idei, cu o forta creativa superioara. Rosul este caracteristic indivizilor stimulati de rezultate, cei pentru care atingerea unui obiectiv este provocarea suprema. Daca verdele este culoarea secundara aleasa, atunci persoana respectiva are capacitatea sa analizeze realist o situatie data. Movul denota o personalitate pragmatica, capabila sa gaseasca cu usurinta rezolvarea unei probleme. Portocaliul este culoarea aleasa indeosebi de cei cu un bun discernamant. In final, dintre culorile acromate, negrul indica un individ pentru care valorile sunt mai presus decat orice altceva iar albul o persoana care isi doreste sa aiba mai multe optiuni.
Pe de alta parte, culorile cel mai putin preferate arata sarcinile si problemele pe care ai tendinta sa le uiti. De exemplu, daca prima pe lista culorilor neplacute este portocaliul, persoana repectiva are tendinta sa ia asupra sa mai mult decat poate sa duca. Verdele indica incapacitatea de a lua decizii de unul singur iar albastrul nevoia de a epata.
Cei care prefera o combinatie de galben, mov si alb sunt buni comunicatori, spun psihologii de la Dewey Color System. Ei pot intelege cu usurinta nevoile clientilor si dezvolta strategii care sa deschida usi aparent inchise.
Combinatia rosu, verde, negru este caracteristica investitorilor, celor care cunosc valoarea banilor si a resurselor. Job-urile perfecte pentru ei sunt in finante, contabilitate, banci, investitii imobiliare, consultanta.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani