Mobile banking-ul: sucursala bancara din propriul buzunar
Data publicarii: 15-09-2008 | Finante-BanciPentru multi oameni de afaceri, mobilitatea si usurinta realizarii tranzactiilor bancare sunt o conditie a prosperitatii afacerilor lor. Fiecare minut salvat poate aduce un castig suplimentar iar, in anumite situatii, un raspuns financiar prompt este echivalent cu un contract de milioane de euro. Din acest motiv, o serie de banci, in principal din Statele Unite, au extins serviciile deja clasice de internet banking, facandu-le disponibile direct pe telefonul mobil.
Prin mobile banking se poate verifica situatia contului, se pot transfera fonduri sau plati facturi de pe telefoane mobile performante. Desi aflat inca intr-o faza incipienta, pare sa castige tot mai multi adepti, cel putin in SUA, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata Towergroup.
Cu toate acestea, in comparatie cu utilizatorii de internet banking, clientii de mobile banking sunt mult mai putini. Spre exemplu, Bank of America are 1,2 milioane de abonati la mobile banking, ceea ce reprezinta doar 5% din cei care folosesc instrumentele online.
Serviciul mobil trebuie mai intai sa depaseasca o serie de piedici inainte sa devina larg adoptat. Multi clienti sunt ingrijorati de siguranta serviciului, de securitatea datelor lor. Softurile dedicate acestui serviciu sunt in faza primara si mai au mult de lucru pana sa fie usor de folosit. De asemenea, conturile sunt greu de setat iar informatiile bancare se incarca greu. O alta piedica deloc de neglijat este concurenta facuta de restul serviciilor electronice.
Bancile spun ca mobile banking-ul ofera clientilor functii suplimentare celor disponibile online sau prin ATM-uri. "Este mai mult decat o extensie a serviciului online. Sunt momente cand vrei sa iti verifici balanta de plati sau sa faci un virament urgent, de exemplu cand esti pe un varf de munte sau in alt loc in care nu ai o conexiune internet ori un calculator. Mobile banking acopera aceste situatii particulare care, chiar daca nu sunt dese, pot atarna uneori foarte greu in afacerile clientilor nostri", spune Peter Knitzer, directorul executiv al Citibank America de Nord.
In Romania, ofera servicii de mobile banking urmatoarele banci: BCR, BRD, Raiffeisen Bank, UniCredit Tiriac Bank, MKB Romexterra si Bancpost.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani