Alegem supermarketul din apropiere, nu pe cel mai ieftin
Data publicarii: 11-09-2008 | EconomieCresterea veniturilor ne permite sa nu ne mai uitam atat de mult la pret, ci sa luam in considerare calitatea produselor, precum si curatenia din magazin, noteaza Adevarul.
Cand ies la cumparaturi, romanii aleg magazinul cel mai apropiat de casa sau de serviciu si cel in care pot gasi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezulta dintr-o cercetare a companiei Nielsen. In urma cu trei ani, promotiile si preturile mici practicate de unele lanturi ii atrageau pe cei mai multi dintre clienti.
Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preturi de pe piata, inregistreaza cea mai rapida expansiune. "Suntem in continuare o tara sensibila la preturi. Dar acest aspect continua sa fie tot mai putin important. Primeaza apropierea magazinului de casa, generozitatea spatiului, precum si calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.
Daca magazinul este curat si igienic, ofera programe care rasplatesc fidelitatea clientilor si are o varietate mare de fructe si legume, clientii vor reveni cu siguranta.Potrivit studiului Nielsen, si in tari ca Franta, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia pretul este un element important in decizia de alegere a magazinului sau de achizitie a unui produs.
Devenim fideli
Romanii invata sa fie loiali fata de un produs sau o marca. Unul din cinci romani decide sa mearga intr-un alt magazin daca nu gaseste cafeaua preferata in supermarketul pe care il frecventeaza, in loc sa cumpere o alta marca.
Suntem fideli si produselor de ingrijire personala (49% din romani ar cauta produsele in alt magazin), dar si lactatelor si racoritoarelor carbonatate (ambele cu 34%). Loialitatea este insa greu de atins, mai ales ca intr-o luna cumparatorii viziteaza trei magazine, impartindu-si preferintele si cosul de cumparaturi intre formate diferite de retail.
Si daca mai exista vreun dubiu, romanii adora sa mearga la cumparaturi pentru gospodarie! "Imi place foarte mult sa merg la cumparaturi", asa au raspuns 26% din romani, in timp ce in 2005 doar unul din zece clienti se declarau fani ai acestei preocupari. Doar 1% din romani spun ca nu le place sa colinde magazinele.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii