Alegem supermarketul din apropiere, nu pe cel mai ieftin
Data publicarii: 11-09-2008 | EconomieCresterea veniturilor ne permite sa nu ne mai uitam atat de mult la pret, ci sa luam in considerare calitatea produselor, precum si curatenia din magazin, noteaza Adevarul.
Cand ies la cumparaturi, romanii aleg magazinul cel mai apropiat de casa sau de serviciu si cel in care pot gasi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezulta dintr-o cercetare a companiei Nielsen. In urma cu trei ani, promotiile si preturile mici practicate de unele lanturi ii atrageau pe cei mai multi dintre clienti.
Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preturi de pe piata, inregistreaza cea mai rapida expansiune. "Suntem in continuare o tara sensibila la preturi. Dar acest aspect continua sa fie tot mai putin important. Primeaza apropierea magazinului de casa, generozitatea spatiului, precum si calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.
Daca magazinul este curat si igienic, ofera programe care rasplatesc fidelitatea clientilor si are o varietate mare de fructe si legume, clientii vor reveni cu siguranta.Potrivit studiului Nielsen, si in tari ca Franta, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia pretul este un element important in decizia de alegere a magazinului sau de achizitie a unui produs.
Devenim fideli
Romanii invata sa fie loiali fata de un produs sau o marca. Unul din cinci romani decide sa mearga intr-un alt magazin daca nu gaseste cafeaua preferata in supermarketul pe care il frecventeaza, in loc sa cumpere o alta marca.
Suntem fideli si produselor de ingrijire personala (49% din romani ar cauta produsele in alt magazin), dar si lactatelor si racoritoarelor carbonatate (ambele cu 34%). Loialitatea este insa greu de atins, mai ales ca intr-o luna cumparatorii viziteaza trei magazine, impartindu-si preferintele si cosul de cumparaturi intre formate diferite de retail.
Si daca mai exista vreun dubiu, romanii adora sa mearga la cumparaturi pentru gospodarie! "Imi place foarte mult sa merg la cumparaturi", asa au raspuns 26% din romani, in timp ce in 2005 doar unul din zece clienti se declarau fani ai acestei preocupari. Doar 1% din romani spun ca nu le place sa colinde magazinele.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani