Cu sau fara PIN la plata prin card la comerciant
Data publicarii: 10-09-2008 | Finante-BanciIn functie de tipul cardului, dar si de decizia bancii, comerciantul iti poate solicita sau nu introducerea PIN-ului, noteaza Adevarul. Ai platit cumparaturile cu cardul, dar nu ti s-a cerut introducerea codului PIN? Nu te alarma, practica este absolut corecta, iar verificarea se face prin semnatura.
In ultimii ani, plata cu cardul la comerciant a devenit o practica uzuala si la romani. Obisnuit sa introduca codul PIN (Personal Identifying Number) si sa semneze chitanta aferenta tranzactiei, clientul ar putea fi surprins in anumite situatii. Solicitarea PIN-ului nu este obligatorie in toate cazurile, verificarea fiind posibila doar prin semnatura.
Verificare prin semnatura
In functie de tipul de card, dar si de o serie de alti factori, banca decide daca solicitarea codului PIN este sau nu necesara la plata cumparaturilor.
"Alegerea metodei de verificare a posesorului cardului atunci cand se foloseste de comercianti poate fi unitara la nivelul unei tari sau decizia poate reveni bancii emitente si este luata in functie de o serie de factori, precum tipul de produse, practicile de piata, obiceiurile comerciantilor sau tipurile de frauda din fiecare tara", a explicat pentru Adevarul Catalin Cretu, General Manager Romania al Visa Europe.
Cu toate ca aceasta practica ar putea parea lipsita de securitate, ea este una absolut corecta. Verificarea identitatii posesorului de card se face prin semnatura de pe chitanta, care trebuie sa fie identica cu cea de pe card.
"Cardurile de credit embosate (cu elementele de identificare inscriptionate in relief - n.r.) pot fi utilizate la comerciantii din tara sau din strainatate si fara a se mai cere codul PIN. Cand nu se cere PIN-ul, comerciantul are obligatia de a verifica daca semnatura de pe chitanta este identica cu cea de pe card", a declarat Denisa Mateescu, General Manager Romania si Regiunea Balcanilor al MasterCard Europe. Ca metoda suplimentara de verificare, comerciantul poate solicita clientului buletinul de identitate.
Pregatiti pentru tehnologia cu chip
In Romania, situatia in care nu se solicita introducerea codului PIN la comerciant este totusi o exceptie. Acest lucru atrage insa dupa sine si un avantaj.
Spre deosebire de occidentali, romanii sunt deja obisnuiti sa foloseasca PIN-ul. Astfel, odata cu introducerea tehnologiei cu chip, care impune introducerea obligatorie a codului PIN, romanii vor fi obisnuiti cu aceasta practica.
"Noi ne-am obisnuit sa ni se solicite codul PIN, fapt ce reprezinta o masura de siguranta in plus. Practic, suntem pregatiti pentru migrarea la cardurile cu chip care se bazeaza numai pe PIN", a mai spus Mateescu.
In strainatate, nesolicitarea PIN-ului este o practica des utilizata, identitatea fiind verificata prin semnatura. Totusi, in unele locatii, cum ar fi parcarile nesupravegheate sau masini care distribuie automat articole de larg consum, este posibil ca posesorilor de carduri sa nu li se ceara nicio metoda de verificare.
Atentie la securitatea cardului!
Codul PIN este o combinatie de patru cifre care se comunica posesorului odata cu primirea cardului. Daca unii considera PIN-ul indispensabil din motive de siguranta, altii cred ca este o povara, intrucat sunt obligati sa-l retina. Din acest motiv, unii fac imprudenta de a-l nota pe card sau pe o fituica pusa in portofel. In acest fel, unui posibil hot ii va fi extrem de usor sa goleasca contul posesorului de card.
In cazul in care cardul a fost furat sau pierdut, codul PIN reprezinta o metoda de protectie. Cea mai buna solu'ie este insa de a anunta banca emitenta in astfel de situatii, pentru ca aceasta sa efectueze blocarea cardului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului