Mii de clienti ai bancii Raiffeisen au fost pacaliti de hackeri
Data publicarii: 06-09-2008 | Finante-BanciBanii multor bucuresteni au disparut dupa ce au dat curs unei solicitari venite - aparent - din partea bancii.
Mesajul suna cam asa: "Prin prezenta notificare, iti aducem la cunostinta preluarea comisionului de intretinere in valoare de 1,50 lei din contul tau. De asemenea, ai un mesaj necitit - 'Modificare Cont Distrigaz'. Pentru vizualizarea detaliilor, inregistreaza-te acum".
O clienta a bancii sustine ca mesajul coincidea cu subiectul discutiei purtate de curand cu unul din angajatii bancii. Clienta a cazut in plasa hackerilor, care i-au sustras 840 de lei. Dupa ce a introdus datele personale, i-a aparut mesajul "Autentificare Nereusita - Cont Blocat". Apoi a fost instiintata printr-un mesaj ca userul si parola i-au fost schimbate.
Dupa ce a sunat la linia de suport a bancii a aflat ca a fost tinta unui atac de tip phishing. Reprezentantii bancii au blocat imediat contul pagubitei pentru a opri alte furturi.
Unii avocati acuza insa banca de faptul ca nu si-a informat clientii de riscurile care ii pasc in cazul tranzactiilor electronice. Mai mult, ei considera ca banca e vinovata pentru ca ar ascunde informatii privind atacurile de phising, precum si existenta pagubitilor.
In replica, bancile dau vina pe naivitatea propriilor clienti. Clientii trebuie sa stie ca: reprezentantii Raiffeisen Bank nu cer niciodata informatii confidentiale pe cale electronica. Banca nu solicita niciodata pe e-mail astfel de informatii. Parola, codul PIN nu se divulga nimanui, sub nici un motiv. Acest lucru este valabil pentru toate bancile.
Cei care au fost totusi pacaliti trebuie sa astepte rezultatele anchetei politiei pentru a-si putea recupera, eventual, banii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii