Piata centrelor comerciale va ajunge la saturatie in 2012-2013
Data publicarii: 06-09-2008 | AfaceriCu toate ca hipermarketurile si supermarketurile se inmultesc, piata romaneasca nu a ajuns la saturatie. Specialistii spun ca o piata de retail matura vom avea abia peste cinci ani.
Extinderea marilor retaileri si apetitul pentru consum al romanilor ar trebui sa genereze situatia de supraoferta pe piata centrelor comerciale. Lucrurile nu stau insa asa. Dimpotriva, nivelul de saturatie se va atinge abia in cativa ani, prin 2012-2013, cand vom avea o piata de retail matura, spun specialistii de la hipermarketul Real. Ei sustin ca Romania va avea o evolutie diferita fata de tari precum Polonia sau Cehia, unde magazinele de tip discount sunt foarte dezvoltate.
La noi, cea mai mare cota din piata va fi detinuta de hipermarketuri, urmate de supermarketuri. Asta face ca retailul din Romania sa fie similar ca structura cu cel din Italia, Franta sau Spania, mai spun reprezentantii Real. In ceea ce priveste comportamentul de consum, romanii sunt mari consumatori de brand-uri si de produse proaspete.
In momentul de fata, Capitala are 11 hipermarketuri: 5 unitati Carrefour, 2 unitati Cora, 2 unitati Kaufland, o unitate Auchan si o unitate Real.
Analistii imobiliari de la CB Richard Ellis Eurisko sustin ca inca mai este loc pentru dezvoltare in Bucuresti, in conditiile in care anumite zone, in special cea de sud, nu au fost inca acoperite.
Zona supermarketurilor este mult mai aglomerata, cu lanturi de magazine precum Mega Image, 23 de unitati, Angst, 22 , La Fourmi, 14 unitati, si Ethos, 13 unitati. La capitolul cash and carry, bucurestenii pot alege intre sapte unitati: 4 magazine Metro si 3 magazine Selgros.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului