10 sfaturi utile pentru femeia-lider
Data publicarii: 05-09-2008 | HR/CariereLa locul de munca, increderea in fortele proprii, asertivitatea si principiile solide, sunt cheia succesului, mai ales pentru femeile aflate intr-o functie de conducere, noteaza Romania Libera.
Femeile nu trebuie sa uzeze de farmecele lor si nici nu trebuie sa imite barbatii pentru a se impune atunci cand se afla intr-o functie de conducere. Karen Gill, fondatoarea Asociatiei pentru femei de afaceri Everywoman, din Marea Britanie, arata in publicatia The Mirror - consultata de ziare.com - cum femeile isi pot folosi inteligenta emotionala pentru a avea succes.
- Sinceritatea reprezinta cheia castigarii respectului subordonatilor. Ei trebuie sa stie mereu ca se pot baza pe cuvantul tau.
- Asculta-i pe colegii de munca: chiar daca programul poate fi foarte incarcat, colegii vor aprecia intotdeauna daca ii privesti in ochi cand vorbesc si ii asculti.
- Foloseste inteligenta emotionala pentru o comunicare mai eficienta - emotiile tale si ale colegilor sau subordonatilor sunt in general usor de sesizat, in special pentru femei. Poti sa iti dai seama de ceea ce gandesc oamenii doar urmarindu-le reactiile, si poti vorbi cu ei mai usor.
- Nu uita ca fiecare persoana este diferita, fiecare angajat are alte calitati si aptitudini; deci, desemneaza fiecaruia o sarcina care sa i se potriveasca. Astfel se maresc sansele ca treaba sa fie facuta bine.
- Spune "Multumesc!", chiar daca sarcina pe care a dus-o la bun sfarsit un angajat face parte din fisa postului. Arata ca apreciezi munca sa, si ii creste intotdeauna moralul.
- Fii deschisa la idei noi! Oricat de multa experienta ai avea, alte persoane pot aborda problemele din alt punct de vedere. Fii atenta in special la ce spun tinerii, care pot veni intotdeauna cu idei bune, si sunt la curent cu ultimele tendinte.
- Transparenta ajuta la intarirea relatiilor din companie: informeaza mereu angajatii in legatura cu planurile de viitor sau cu eventualele schimbari.
- Nu uita sa impui respect! Autoritatea trebuie pastrata mereu, ca sa nu fii distrasa de la sarcinile pe care le ai de facut.
- Increderea ajuta la mentinerea unui balans intre viata de familie si profesie: ai incredere in angajatii tai, este si in interesul lor sa isi faca treaba. Chiar daca fac si greseli, invata din ele si treci peste orice obstacol.
- Alege un stil de management care ti se potriveste: nu te simti obligata sa faci ca un director, daca tu esti... directoare! Vei castiga mai mult respect si admiratie daca esti tu insati.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii