Siguranta si pretul, primele preocupari ale soferilor
Data publicarii: 28-08-2008 | AutoClientul roman se maturizeaza, iar pentru a-l satisface, o masina trebuie sa indeplineasca o lista lunga de conditii, noteaza Adevarul.
Cand isi cumpara o masina, romanii se intereseaza in primul rand de elementele de siguranta si abia apoi de performante si design. Aspectul autoturismului devine tot mai putin interesant, sunt de parere importatorii.
Daca aceste caracteristici ale soferilor sunt valabile pentru masinile de pret mediu si inalt, lista de prioritati se schimba la clientii autoturismelor low-cost, precum Loganul: pretul si aspectul exterior devin cele mai importate in acest caz.
"Se observa o maturizare a clientului roman, care pune mai mult pret pe dotarile ce tin de siguranta si, desigur, de performantele masinii. Putem spune ca aspectul masinii, desi unul important pentru orice cumparator, nu primeaza in lista optiunilor", explica Dana Barbulescu, reprezentantul Romcar Motors, importatorul marcii Ford.
Dragos Grapinoiu, directorul de marketing al Mazda, a observat ca in ultimii ani clientii au inceput sa acorde atentie si altor factori, precum fiabilitatea, serviciile postvanzare, precum si valoarea de revanzare a autovehiculului.
Pretul si designul, esentiale la Logan
"Pretul este cel mai important aspect pentru clientii Dacia", explica Cecilia Tudor, sef produs Dacia Logan si Sandero. "Urmeaza apoi designul exterior, consumul, raportul calitate-prestatii-pret si fiabilitate", mai spune reprezentantul constructorului national.
Desi toate aceste cerinte au fost indeplinite, cumparatorul de Logan nu uita sa se intereseze si de spatiul interior si de confortul autovehiculului. Nivelul de echipare al modelului ales este abia al optulea element de care se arata interesati potentialii clienti.
Cu toate ca siguranta nu pare sa fie cel mai important criteriu de alegere a masinii pentru clientii Dacia, constructorul a introdus un element de siguranta suplimentar, sistemul de asistenta la franarea de urgenta (AFU), pentru toate variantele Sandero si Logan restilizate. Cele doua modele au si ABS, dar sunt prevazute cu un singur airbag, pentru sofer.
Pe de alta parte, clientii cu bani, cei ai marcii Volvo de exemplu, sunt atrasi in primul rand de siguranta, design si confort. "Clientii prefera pentru familiile lor sisteme avansate de siguranta care sa ii protejeze in trafic si optiuni care sa le asigure confortul pasagerilor", ne-a declarat Raluca Radulescu, director de marketing la Forum Auto, importatorul marcii Volvo in Romania.
Elementele clasice de siguranta precum ABS-ul sau airbagurile frontale si laterale nu sunt suficiente: clientii cer sistem de avertizare inainte de accident, faruri adaptive sau tapiterie ventilata.
Vanzatorul, cel mai important pion
In general, clientii nu isi stabilesc dinainte anumite criterii de alegere a unei masini, de unde si importanta vanzatorului, este de parere Mihai Stoicescu, director de vanzari al M Car Distribution, dealer autorizat Mitsubishi Motors.
"Macar teoretic, orice vanzator trebuie sa-l consilieze pe client luand in calcul mai multe aspecte, printre cele mai importante fiind cele legate de utilitatea produsului, serviciile oferite si bugetul de care dispune clientul", explica Stoicescu.
Clientii masinilor din clasa mica au un buget restrans, astfel incat un criteriu major il reprezinta pretul, apoi consumul, dotarile, costurile de intretinere si unitatile de service din tara. Pentru masinile din clasele superioare, criteriul este stil de viata, rezuma reprezentantul Mitsubishi.
La ce se uita romanii
Masina scumpa
Airbaguri, ABS, AFU
Performante
Design
Pret
Marca
Masina ieftina
Pret
Design exterior
Consum
Dotari
Costuri de intretinere
Cata siguranta avem la volan
Dacia Logan 3 stele Euro NCAP
Renault Clio 5 stele Euro NCAP
Skoda Octavia 4 stele Euro NCAP
Ford Focus 5 stele Euro NCAP
Kia C'eed 5 stele Euro NCAP
Renault Megane 5 stele Euro NCAP
Opel Astra Classic 5 stele Euro NCAP
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman