Cu ce servicii isi atrag hotelurile de lux clientii
Data publicarii: 21-08-2008 | LifestyleIndustria hoteliera, indeosebi cea de varf, orientata spre clientii cei mai pretentiosi, trage la randul ei de pe urma crizei economice globale, dar intr-o masura mult mai mica decat alte industrii, gratie creativitatii proprietarilor care isi diversifica serviciile cu facilitati irezistibile. Gradul de ocupare in hotelurile de cinci stele a scazut cu doar 1% in perioada ianuarie-mai 2008, potrivit datelor agentiei Smith Travel Research. O scadere nesemnificativa pentru o industrie de 29 miliarde dolari pe an.
Hotelurile de lux se straduiesc prin ceea ce ofera sa faca sederea oaspetilor mai placuta decat in propria casa. 81% din acestea au in camere televizoare plate montate pe pereti si in jur de 60% au statii audio de inalta fidelitate. Dar, dotarile tehnice tind sa devina standard. Hotelurile cu pretentii isi sprijina renumele pe puncte de atractie cu adevarat particulare. Iata cateva exemple
1. Serviciile pentru animale. Includ pat din puf, tratamente spa, room service cu mancaruri dintre cele mai alese. Serviciul poate fi gasit in oferta Fairmont Turnberry Isle Resort & Club din Miami.
2. Excursii. Oaspetii Grand Hotel Europe din St. Petersburg pot vedea orasul de la bordul unui vapor de lux. Turistii cazati in Banyan Tree Phuket din Singapore sunt dusi cu avionul pe o insula din apropiere pentru a privi rasaritul soarelui in timp ce le e servit micul dejun.
3. Majordomi. Institutul International de Majordomi a inregistrat mai mult de 150 de programe de calificare a majordomilor in intreaga lume. Printre solicitanti au fost Marriott Moscow Royal Aurora, Rixos Hotel Premium Belek in Turcia si Hapuna Beach Prince Hotel in Hawaii. Sunt calificati inclusiv majordomi care sa aiba grija de copii, asa cum se intampla la Orient-Express din Virginia. Ei sunt invatati care e temperatura optima a apei pentru baie, cum sa prepare ceaiul dimineata, cum sa ii imbrace pe copiii oaspetilor.
4. Mancare pentru toate gusturile. Enchantment Resort, un centru spa din Arizona, a inlocuit florile de pe terase cu gratare. Clientii centrului au de ales intre zeci de combinatii de mancaruri pe care le pot servi pe loc sau in camera.
5. Masini de lux. JW Marriott din Beijing isi aduce oaspetii de la aeroport in Bentley sau Rolls Royce. Masinile sunt dotate cu telefon si bar. Taj Palaces din India pune la dispozitie un automobil de epoca restaurat. La sosirea in hotel oaspetele este intampinat de intreg personalul, inclusiv de elefantii si camilele hotelului.
6. Programe pentru ecologisti. Daca multe hoteluri folosesc deja sampon nepoluant sau hartie ecologica, foarte putine merg mai departe. Este cazul Four Seasons Resort Nevis unde clientii pot adopta o specie rara de broasca testoasa. Ei trebuie sa monitorizeze cu ajutorul unei conexiuni prin satelit drumul urmat de broasca in perioada migratorie.
7. Servicii spa personalizate. Conrad Maldives Rangali Island isi bazeaza tratamentul pe culori rituale care corespund chakrei oaspetelui. Camerele sunt decorate cu aceleasi culori.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des