Un cumparator din zece se razgandeste la raft
Data publicarii: 20-08-2008 | AfaceriUnul din cinci cumparatori lasa pe raft un produs pe care intentiona sa-l achizitioneze atunci cand a intrat in magazin, iar circa 10% dintre cumparatori se razgandesc cu privire la branduri chiar in fata rafturilor, potrivit unui studiu privind obiceiurile cumparatorilor, realizat de agentia de activare de brand OgilvyAction, parte a grupului global de comunicare WPP.
De altfel, potrivit specialistilor de pe piata romaneasca de publicitate, datele studiului international sunt valabile si pentru piata locala, iar componentei de shopper marketing ii este alocat un procentaj cuprins intre 10% si 20% din bugetul de marketing. Astfel, potrivit informatiilor furnizate de divizia Ogilvy, mai mult de o treime dintre cumparatori asteapta pana la ajungerea in magazin pentru a se hotari in legatura cu ceea ce doresc sa cumpere. O alta concluzie importanta a studiului este ca 72,4% dintre cumparatori iau una din patru decizii de achizitie in magazin. "Este din ce in ce mai clar, si pe piata romaneasca, faptul ca abordarea cumparatorului la raft nu poate fi lasata in nici un caz la voia intamplarii.
Odata inceput procesul de selectie, brandurile se bat la raft, se bat pe cele trei secunde in care isi pot impune necesitatea, se bat pe vizibilitate, claritatea informatiei, relevanta mesajului in contextul dat. Aici este momentul adevarului, cele cateva secunde in care cumparatorul pune produsul selectat in cos sau il alege pe cel de langa el", spune Gabriela Nanu, account supervisor Saatchi&Saatchi X.
Adrian Paculea, Field Marketing director Mercury360, este de parere ca studiul Ogilvy vine ca o confirmare a altor studii date publicitatii, realizate pe pietele dezvoltate din punct de vedere al retailului, si ca afirmatia potrivit careia peste 70% dintre cumparatori iau un sfert din deciziile de achizitie in magazin este foarte corecta si pentru piata autohtona, chiar daca nu exista multe studii in acest sens. "Actiunile de promovare la punctul de vanzare incurajeaza consumatorii sa incerce un anumit brand, chiar daca, initial, se gandeau sa cumpere un altul, impulsionand in mod evident vanzarile producatorilor care investesc si in actiuni de field marketing", explica acesta.
Totodata, statisticile privind numarul cumparatorilor care iau deciziile de achizitie in magazin au generat un ritm de crestere anual de 21%, mai mare decat al oricarui alt mediu, potrivit unui studiu Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des