Un cumparator din zece se razgandeste la raft
Data publicarii: 20-08-2008 | AfaceriUnul din cinci cumparatori lasa pe raft un produs pe care intentiona sa-l achizitioneze atunci cand a intrat in magazin, iar circa 10% dintre cumparatori se razgandesc cu privire la branduri chiar in fata rafturilor, potrivit unui studiu privind obiceiurile cumparatorilor, realizat de agentia de activare de brand OgilvyAction, parte a grupului global de comunicare WPP.
De altfel, potrivit specialistilor de pe piata romaneasca de publicitate, datele studiului international sunt valabile si pentru piata locala, iar componentei de shopper marketing ii este alocat un procentaj cuprins intre 10% si 20% din bugetul de marketing. Astfel, potrivit informatiilor furnizate de divizia Ogilvy, mai mult de o treime dintre cumparatori asteapta pana la ajungerea in magazin pentru a se hotari in legatura cu ceea ce doresc sa cumpere. O alta concluzie importanta a studiului este ca 72,4% dintre cumparatori iau una din patru decizii de achizitie in magazin. "Este din ce in ce mai clar, si pe piata romaneasca, faptul ca abordarea cumparatorului la raft nu poate fi lasata in nici un caz la voia intamplarii.
Odata inceput procesul de selectie, brandurile se bat la raft, se bat pe cele trei secunde in care isi pot impune necesitatea, se bat pe vizibilitate, claritatea informatiei, relevanta mesajului in contextul dat. Aici este momentul adevarului, cele cateva secunde in care cumparatorul pune produsul selectat in cos sau il alege pe cel de langa el", spune Gabriela Nanu, account supervisor Saatchi&Saatchi X.
Adrian Paculea, Field Marketing director Mercury360, este de parere ca studiul Ogilvy vine ca o confirmare a altor studii date publicitatii, realizate pe pietele dezvoltate din punct de vedere al retailului, si ca afirmatia potrivit careia peste 70% dintre cumparatori iau un sfert din deciziile de achizitie in magazin este foarte corecta si pentru piata autohtona, chiar daca nu exista multe studii in acest sens. "Actiunile de promovare la punctul de vanzare incurajeaza consumatorii sa incerce un anumit brand, chiar daca, initial, se gandeau sa cumpere un altul, impulsionand in mod evident vanzarile producatorilor care investesc si in actiuni de field marketing", explica acesta.
Totodata, statisticile privind numarul cumparatorilor care iau deciziile de achizitie in magazin au generat un ritm de crestere anual de 21%, mai mare decat al oricarui alt mediu, potrivit unui studiu Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii