Sase lucruri pe care o banca nu ti le va spune niciodata
Data publicarii: 20-08-2008 | Finante-BanciCredibilitatea si legitimitatea sunt bunurile cele mai de pret ale unei banci. Cu cat o institutie financiara pare mai sigura si demna de incredere, cu atat va avea mai multi clienti si in consecinta profituri mai mari. In dorinta de a te castiga, o banca va omite sa-ti spuna o serie de lucruri care, de multe ori, se vor dovedi potrivnice intereselor tale financiare.
Iata o parte din detaliile pe care bancile au tendinta sa le "ascunda":
1. "Singura directie a taxelor e cea ascendenta". Cu o incetinire a economiei si a cheltuielilor de consum, bancile sunt in cautare de solutii pentru mentinerea veniturilor. Chiar daca nu din taxe traiesc, totusi acestea contribuie la rotunjirea castigurilor. Administrarea unui card, retragerea de bani din ATM-ul altei banci, depasirea contului disponibil, solicitarea unui extras de cont, sunt operatiuni simple, dar profitabile pentru banci.
2. "Schimbam dobanda la credite tot timpul". Chiar daca prevederile contractuale iti sugereaza ca dobanda va ramane aceeasi pe toata perioada creditului, in multe cazuri lucrurile nu stau asa. Pot exista formulari evazive care dau loc unor interpretari multiple si lasa loc bancilor pentru modificari ulterioare.
3. "Universitatile si campusurile studentesti sunt o mina de aur pentru noi". Studentii sunt clientii de peste cativa ani, iar bancile au tot interesul sa ii curteze mai ales ca forta lor financiara se presupune ca va fi mare. Multe banci au incheiat intelegeri cu universitatile. Un astfel de exemplu este virarea banilor de bursa direct pe carduri. In acest fel se mareste sansa ca studentul sa ramana si in viitor client al bancii.
4. "Clientul nostru e profitul nostru, nu stapanul nostru". Toate bulevardele mari au cel putin cate o filiala sau agentie a unei banci. Deschiderea de noi filiale se afla in bugetul de investitii al oricarei banci serioase. Asta pentru ca oamenii au tendinta sa-si aleaga banca in functie de cat de aproape este de ei. Mai mult, un client interesat de un anumit produs financiar poate fi convins sa cumpere si alt produs si, cu cat ai mai multe produse, cu atat esti mai fidel bancii.
5. "Mai mic uneori e mai bun decat mai mare cand ne referim la banci". Pe piata bancara americana primele 10 mari institutii de credit isi generau 54% din venituri din taxe. In schimb, cele mai mici 10 banci genereau din taxele percepute clientilor doar 28%. Diferente semnificative pot aparea si in ce priveste dobanda, majoritatea bancilor mici avand oferte mai avantajoase decat cele mari.
6. "Serviciile de online-banking nu intotdeauna sunt corecte". Platile online au schimbat modul in care oamenii isi gestioneaza banii. Putem plati facturi, face rezervari, cumpara produse sau verifica depozitul bancar direct de pe calculator. Din nefericire nu intotdeauna vedem adevarata situatie a fondurilor. Tranzactiile electronice au complicat sistemul. O rezervare online la un hotel te poate pune in dificultate deoarece banii iti sunt luati cu o intarziere considerabila, care poate ajunge si la doua zile.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani