BCR vrea sa-si inlocuiasca oamenii de la ghisee cu roboti
Data publicarii: 14-08-2008 | Finante-BanciGreva japoneza de la Banca Comerciala Romana (BCR), care a demarat ieri, este o initiativa a angajatilor decisi sa scoata la lumina modul in care sunt tratati de catre patronii austrieci, noteaza Gardianul. Astfel, o parte din angajati poarta banderole albe la brat in semn de protest pana vineri. Atat sindicalistii, cat si reprezentantii bancii au dat asigurari ca programul de lucru cu publicul nu va fi afectat in aceasta perioada.
Potrivit reprezentantilor sindicali, planul de concedieri al Erste Bank, proprietarul BCR, presupune disponibilizarea a 900 de angajati de la ghisee. In paralel, planul de afaceri incurajeaza operatiunile electronice, cu care o mare parte dintre romani nu sunt inca obisnuiti.
Promovarea operatiunilor e-banking in pofida relatiei directe angajat-client este unul din principalele motive ale grevei de la BCR. Aproximativ 900 de salariati ai BCR sunt pe punctul de a fi concediati. "Sunt sprijinite operatiunile electronice, in conditiile in care oamenii nu sunt obisnuiti cu acestea si in pofida relatiei cu angajatii bancii", au precizat surse din interiorul BCR. De altfel, una din nemultumirile expuse de sindicalistii care au demarat ieri greva japoneza este valul al treilea de concedieri, anuntat de patronat.
Planul presupune renuntarea la o felie consistenta din sectorul relatiilor cu publicul, explica reprezentantii angajatilor. "Reducerea posturilor de consilier-client si operator ghiseu bancar va duce la supraincarcarea programului salariatilor care vor ramane in banca. Atat clientii, cat si banca vor avea de suferit", a subliniat Ciprian Ionescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Independente (FSI) din BCR. Totul, in conditiile in care publicul bancii "nu este obisnuit cu canalele alternative si nici nu este pregatit pentru schimbarea regulilor pe care le impune conducerea companiei", se arata intr-un comunicat al sindicalistilor din BCR.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des