Aeroportul Baneasa va fi inchis traficului in perioada 29 septembrie-12 octombrie
Data publicarii: 13-08-2008 | DiverseAeroportul Baneasa va fi inchis traficului in perioada 29 septembrie-12 octombrie pentru lucrari la calea de rulare Delta, de racordare a acestei cai in pista si in platforma, a declarat secretarul de stat in MT, Antonel Tanase.
"In perioada 29 septembrie-12 octombrie Aeroportul Aurel Vlaicu va inchis traficului aerian pentru lucrarile de legatura intre piste, in fapt pentru consolidarea acestora. Pana la sfarsitul anului se mai doreste si intarirea masurilor de securitate prin achizitia de materiale performante. Lucrarile la calea de rulare Delta vor fi realizate din sursele proprii ale aeroportului Baneasa", a spus secretarul de stat in Ministerul Tranporturilor, Antonel Tanase.
Potrivit acestuia, la rectificarea bugetara din iulie pentru domeniul aviatiei si cel portuar nu s-a primit nicio suma. La rectificarea bugetara din septembrie, se spera sa se primeasca bani pentru aviatie si mai ales pentru dragajul de la Administratia Fluviala Dunarea de Jos Galati (AFDJ Galati) pentru care au fost solicitati aproximativ 10 milioane lei.
Directorul general al Aeroportului Aurel Vlaicu, Stefan Mladin a precizat ca in perioada cat va fi inchis aeroportul Baneasa marea majoritate a companiilor isi vor reloca activitatea la aeroportul Otopeni sau, in functie de politica acestora, isi vor anula unele curse.
Mladin sustinea la inceputul lunii august ca potrivit planului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, in prima faza, se va continua extinderea caii de rulare existente si a bretelei de degajare rapida (calea de rulare Delta n.r.), extinderea platformei pentru parcarea aeronavelor mari, respectiv cu 5.000 de metri patrati si o statie pentru tratarea deseurilor (un sistem propriu de incinerare a deseurilor n.r.). Mai mult, pana la finele anului va fi achizitionata aparatura noua pentru controlul bagajelor si a persoanelor si definitivarea unui gard inteligent (camere si senzori de miscare).
In plus, directorul general al aeroportului Bucuresti Baneasa- Aurel Vlaicu a subliniat necesitatea unei parcari supraetajata cu aproximativ 500 de locuri, necesare traficului actual si definitivarea unui sistem integrat de securitate (monitorizarea continua a perimetrului aeroportului n.r.).
Pe aeroportul Baneasa, media miscarilor pe zi este in prezent de 50 la aeronavele mari, iar de 70-80 la aeronavele de mici dimensiuni.
In primele patru luni din 2008 Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) a inregistrat o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, in crestere fata de aceeasi perioada din 2007, cand cifra de afaceri a fost de trei milioane de euro. In perioada amintita, numarul celor care au tranzitat aeroportul s-a ridicat la 350.000, mai mult decit perioada similara din 2007 cand numarul pasagerilor a fost de 323.000.
Pana la sfarsitul anului, reprezentantii aeroportului estimeaza o cifra de afaceri de 15- 20 milioane euro si o crestere a numarului de pasageri la un milion.
Directorul Aeroportului Baneasa declara in luna februarie, ca la Baneasa vor mai fi facute investitii de circa 15 milioane de euro pentru realizarea unui terminal pentru pasageri si al unui hangar.
Potrivit lui Mladin, terminalul va fi dotat cu benzi de bagaje, control, spatii comerciale, incalzire si sali de asteptare.
Directorul Aeroportului Baneasa spunea la acea data ca pentru realizarea noului terminal de plecari va fi nevoie de 10-11 milioane de euro, suma ce include toate dotarile necesare. Pentru realizarea hangarului, Stefan Mladin a precizat ca va fi nevoie de aproximativ 3 sau 4 milioane de euro, suma care de asemenea, sunt incluse si toate dotarile pentru desfasurarea activitatii. Va exista si un cargo usor (transport de marfa cu aeronave mici si curierat n.r.) care este necesar datorita retelei mari de centre comerciale de care este inconjurata aerogara. Tot in cadrul aeroportului se va mai construi si un terminal VIP, pentru cursele de business.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman