Cum iti poti folosi inteligenta emotionala pentru a obtine job-ul dorit
Data publicarii: 12-08-2008 | HR/CariereInteligenta emotionala (IE) este abilitatea de a interactiona armonios cu alte persoane, de a le intelege starile de spirit si de a ne ajusta propriile stari astfel incat sa nu generam tensiuni. Pentru cel care este in cautarea unui loc de munca o inteligenta emotionala ridicata poate creste sansele obtinerii job-ului dorit, prin buna relationare cu angajatorul in cadrul interviului.
Chiar daca nu avem o inteligenta emotionala bine dezvoltata, specialistii sunt de parere ca o putem imbunatati prin auto-constientizare. IE poate juca un rol mai important decat Coeficientul de Inteligenta (IQ) cand ne referim la un context precis, precum un interviu de angajare.
Psihologul Rob Scher identifica cinci elemente ale IE pe care ar trebui sa le avem in vedere cand pornim in cautarea unui job.
1. Atitudinea pozitiva
Daca ai o atitudine pozitiva, iti poti imbunatati sansele de angajare, mai ales cand intervievatorul pare sa ezite in a lua o decizie. Aceasta atitudine este la mijlocul distantei intre pasivitate si agresivitate. Dupa incheierea interviului, e important sa obtii o confirmare a unei a doua intalniri si o poti face foarte bine si fara sa fortezi mana angajatorului.
2. Constientizarea propriilor trairi
Identificarea starii de spirit este extrem de importanta inainte de a te intalni cu intervievatorul. Daca te simti manios sau frustrat ca interviul anterior nu a dat rezultate, ia-ti putin timp pentru a te calma. O buna stare de spirit iti va creste considerabil sansele.
3. Empatia
Adaptarea la starea de spirit a intervievatorului este, de asemenea, un punct forte al celui cu o inteligenta emotionala crescuta. Poti deveni empatic ascultandu-l si observandu-l pe cel care iti va decide soarta. Pasul urmator este sa simti la randul tau ceea ce simte el.
4. Capacitatea de a rezolva probleme
E vital sa ii arati angajatorului cum poti contribui la bunul mers al organizatiei in care esti pe cale sa intri. Trebuie, in acest caz, sa ii demonstrezi ca poti rezolva problemele specifice job-ului. Evita insa sa te auto-prezinti ca solutia in sine. Explica in termeni cat mai coerenti toti pasii, pana la solutionarea completa a problemei.
5. Mentinerea entuziasmului
Este important sa iti mentii entuziasmul chiar si atunci cand lucrurile par a nu merge foarte bine. Fii constient ca fiecare interviu are propriile particularitati si, daca intr-un caz strategia ta nu a functionat, aceeasi strategie ar putea da roade la urmatorul interviu.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des