ZF: Mamaia, o afacere de 300 mil. euro pe sezon
Data publicarii: 06-08-2008 | AfaceriNumai turistii care iau bilete prin agentii cheltuie circa 250 milioane de euro pe sezon in Mamaia, la care se adauga turismul de week-end. Mamaia, cea mai in voga statiune locala, unde sunt cele mai multe hoteluri de cinci stele si cele mai cunoscute cluburi de pe litoralul romanesc, reprezinta o afacere de 300 de milioane de euro in sezonul estival, conform estimarilor Ziarului Financiar bazate pe datele Agentiei Nationale de Turism (ANAT) si ale Institutului National de Statistica (INS).
Astfel, conform ANAT, din totalul de 1,4 milioane de romani care au ales sa mearga pe litoralul romanesc in acest an, adica numarul total de vanzari de pachete turistice ale agentiilor, 35%, deci 500.000, opteaza pentru statiunea Mamaia.
Pe de alta parte, conform INS, sejurul mediu pe litoral a fost in 2007 de circa 5,4 nopti de cazare, iar cazarea la un hotel de trei sau patru stele in sezon ajunge in medie la 250-300 de euro pentru 5-6 nopti, potrivit reprezentantilor din domeniu.
Daca aproximam ca in Mamaia, unde sunt preturile sunt cele mai mari de pe litoral si hotelurile cele mai bine cotate, un turist cheltuie in medie circa 30 de euro pe zi (1-1,1 milioane de lei), rezulta cheltuieli totale per turist in afara cazarii de circa 150-200 de euro pe sejurul de 5-6 zile.
Deci un turist cheltuie in Mamaia in medie pe un sejur de 5-6 nopti circa 400-500 de euro (1.500 - 1.800 de lei), asa incat bugetul total al unei familii este de circa 1.000 de euro pentru o saptamana.
Ca urmare, doar cei 500.000 de turisti care vin la Mamaia prin agentiile de turism cheltuie intr-un sezon 200-250 de milioane de euro.
Insa la acestia se adauga turistii care vin doar in weekend, direct la hotel, precum si cheltuielile facute in Mamaia de turistii cazati in Constanta.
Ca urmare, "afacerea Mamaia" se poate ridica intr-un sezon la circa 300 de milioane de euro.
Integral in Ziarul Financiar
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani