Clientii Raiffeisen Bank au fost tinta unui nou atac de tip phishing
Data publicarii: 04-08-2008 | Finante-BanciUnii dintre clientii Raiffeisen Bank Romania au fost, duminica, tinta unei noi tentative de frauda de tip phishing, prin care erau anuntati ca li s-a luat un comision de intretinere din cont si directionati catre o pagina electronica pe care li se cereau date confidentiale, a confirmat banca.
Mesajul, intitulat "Comision de intretinere", ii directiona pe clienti catre pagina electronica http://raiffeisenonline.ro/eBankingWeb/login, dupa ce ii informa ca li s-a luat un comision de 1,5 lei din cont.
"Prin prezenta notificare, iti aducem la cunostinta preluarea comisionului de intretinere in valoare de 1,50 lei din contul tau. De asemenea, ai un mesaj necitit - "Modificare Cont Distrigaz". Pentru vizualizarea detaliilor, inregistreaza-te acum", spune mesajul.
Reprezentantii bancii au blocat pagina de internet falsa la scurt timp dupa descoperirea tentativei de frauda. "Am descoperit atacul de phishing de dimineata si, imediat, am blocat pagina", au declarat acestia.
De asemenea, banca isi avertizeaza clientii, si pe pagina proprie de internet, in privinta acestui tip de furturi: "Raiffeisen Bank nu a trimis si nu va trimite, sub niciun pretext, mesaje pe e-mail catre clientii sai: de verificare, de autentificare, de atentionare sau orice alt motiv. In consecinta, va rugam sa nu raspundeti unor astfel de mesaje, ci sa le directionati catre banca".
Clientii Raiffeisen Bank au fost, in repetate randuri, in ultimele saptamani, tinta unor atacuri de tip phishing, unele dintre acestea fiind prezentate tocmai ca avertismente in privinta unor tentative de frauda, care cereau insa date confindentiale despre conturile clientilor.
De la inceputul acestui an pana in prezent, si clienti ai altor banci - printre care Banca Comerciala Romana (BCR), Bancpost, Piraeus Bank sau BRD-SocGen - au fost tinta unor atacuri de tip phishing.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des