Televiziunile difuzeaza reclame la foc automat
Data publicarii: 31-07-2008 | MediaIn prima jumatate a anului, posturile TV au difuzat o medie de 11.000 de spoturi in fiecare zi, cu 15% mai mult decat in semestrul I 2007, noteaza Adevarul. Vodafone, Orange si Cosmote sunt cele mai vizibile branduri pe micile ecrane. Media Pro detine 36% din piata de publicitate TV, in timp ce Intact are o cota de 18%.
In primele sase luni ale acestui an, cele 41 de posturi de televiziune monitorizate de GfK Romania au difuzat 1,98 milioane de spoturi publicitare, cu 13% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007. Asta inseamna ca, zilnic, telespectatorii au fost bombardati cu 10.913 reclame.
Greu sa scapi de acest bombardament! Totusi, volumul punctelor de audienta (GRP-uri) obtinute de spoturile difuzate in primul semestru al anului 2008 este aproape acelasi cu cel de anul trecut. (1 GRP reprezinta in mediul urban 113.740 de persoane.)
Asadar, cu mai multe spoturi difuzate s-a obtinut aceeasi audienta. Fenomenul are cateva explicatii. In primul rand, a scazut numarul de puncte de audienta livrate de marile televiziuni (Pro TV, Antena 1, Acasa TV, Prima TV, TVR 1), in favoarea statiilor de nisa.
Acest lucru se datoreaza faptului ca preturile de publicitate (costul pe punctul de audienta - CPP) au crescut in acest an, asa incat clientii si-au orientat o parte din bugete catre televiziunile mici. Se poate observa ca statii precum Antena 3, B1 TV, National TV, Discovery, Sport.ro au livrat mai multe GRP-uri decat anul trecut, pe fondul cresterii numarului de difuzari.
In al doilea rand, clientii publicitari (tot datorita cresterii CPP in prime-time) au decis sa-si plaseze bugetele in asa zisele intervale orare extraprime-time. Astfel pozitionate, reclamele au obtinut audiente mai mici. O a treia explicatie consta in faptul ca intreaga piata TV a suferit scaderi de audienta.
Grupul CME (Media Pro) si-a consolidat pozitia pe piata in ultimul semestru, detinand 36% din volumul de publicitate atras. Cele cinci televiziuni controlate de americani au livrat 278.358 de puncte de audienta (GRP-uri) in mediul urban, cu 7% mai putin decat in 2007.
Totusi, volumul atras de CME este dublu fata de principalul concurent de pe piata, grupul Intact. Cele patru statii ale familiei Voiculescu (Antena 1, Antena 3, Antena 2 si Euforia) au furnizat 134.001 GRP-uri, cu 12% mai putin in primul semestru al anului 2007. Aceasta mare diferenta dintre lider si urmaritorul sau poate fi un alt argument pentru care Intact a tinut sa castige drepturile TV pentru Liga I, urmarind cresterea cotei de piata.
Realitatea si SBS, umar la umar
Trusturile Realitatea - Catavencu (Realitatea TV, Romantica, Telesport) si SBS Broadcasting (Prima TV si Kiss TV) detin cate 8% din piata. Realitatea a livrat 57.232 de puncte de audienta, cu 1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007. Volumul de GRP-uri furnizate de SBS a scazut cu 14%.
Televiziunea Romana are un spatiu mai mic de publicitate decat posturile comerciale (8 minute fata de 12). O comparatie este inechitabila cu concurenta. Dar cele trei posturi monitorizate (TVR 1, TVR 2, TVR Cultural) au livrat 49.118 GRP-uri in primul semestru al acestui an, cu 35% mai putin decat in 2007.
Vodafone, cea mai promovata marca
In primul semestru 2008, cea mai promovata marca pe micile ecrane (frecventa) a fost Vodafone. In topul 10 al frecventei se afla cei trei operatori de telefonie mobila (Vodafone, Orange si Cosmote), cele doua marci rivale de bauturi racoritoare, Coca-Cola si Pepsi, doua marci de cafea (Nescafe si Jacob), dar si doua marci romanesti - Adria si Izvorul Minunilor (European Drinks).
Vodafone ocupa primul loc si in topul vizibilitatii pe micile ecrane, acumuland 21.158 de puncte de audienta. Este urmat de Orange si de Cosmote. O prezenta inedita in clasamentul vizibilitatii este BCR (locul cinci dupa Coca-Cola), cu 8.070 GRP. Cea mai vizibila marca de bere a fost Bergenbier (si datorita Euro 2008). Fiat a fost marca de automobil cea mai vizibila, iar la categoria detergenti de rufe, primul loc este ocupat de Dero.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman