Firmele cu o imagine buna primesc CV-uri nesolicitate
Data publicarii: 24-07-2008 | HR/CariereImaginea unei companii este foarte importanta pentru atragerea candidatilor valorosi, care isi trimit de multe ori CV-urile fara sa astepte ca firma respectiva sa lanseze o oferta de angajare, sunt de parere specialistii HR.
"Candidatii se orienteaza catre companiile care se vor face vizibile ca angaja- tori, care valorizeaza notiunea de marketing al resurselor umane", spune Doru Dima, director al companiei de consultanta in Resurse Umane Profiles International. Potrivit companiei de consultanta, 75% din imaginea unei firme este generata de informatiile care vin din interior, de la angajati.
"Daca in firma exista un sistem de management al performantelor bine pus la punct, angajatii vor fi tentati sa isi dezvolte o cariera in interior si vor vorbi despre asta. Acest lucru ii va atrage pe cei care-si doresc o cariera de succes sa aplice singuri pentru pozitiile pe care si le-ar dori sau care vor fi scoase la concurs", explica Dima.
Industriile in care practica aplicatiilor nesolicitate este cea mai dezvoltata sunt marketing, vanzari si PR, considera acesta, iar companiile utilizeaza aceste aplicatii cand sunt in dezvoltare sau cand au posturi vacante.
Angajatii care vorbesc despre mediul din cadrul firmei prezinta fidel situatia din cadrul companiei si nu mai intervine fenomenul publicitar, prezent in cadrul unei campanii de recrutare, spune Oana Bornaz, CEO al Gecad Technologies.
In conditiile competitiei pentru atragerea talentelor, companiile care au investit pe termen lung in cultura organizationala si in brandul de angajator vor avea de castigat, spun consultantii HR.
"Cei care nu inteleg necesitatea acestei investitii care se face pe parcursul mai multor ani, vor avea dificultati in atragerea candidatilor. Companiile de utilitati, foste de stat, de exemplu, sunt in aceasta situatie, de a nu avea personalitate si de a fi percepute inca drept companii de stat, cu practici invechite", spune Madalina Popescu, general manager pentru compania de consultanta in Resurse Umane al Pluri Consultants Romania.
Compania de curierat TNT Romania primeste zilnic intre trei si cinci solicitari de angajare, care sunt stocate intr-o baza de date utilizata de companie in procesele de recrutare, spune Ana Glavce, Human Resources manager TNT Romania. "Candidatii sunt mai putin tentati sa isi ofere serviciile pe masura ce inainteaza in functii, dar ni s-a intamplat sa primim si aplicatii nesolicitate valoroase pentru nivelul de middle-management", explica Ana Glavce.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des