CitiFinancial - acuzata de practici inselatoare
Data publicarii: 23-07-2008 | Finante-BanciGoana disperata dupa clienti a institutiilor de creditare din Romania a inceput sa genereze "scapari" de ordin legal chiar si printre bancile ale caror nume obisnuiau sa inspire incredere. E drept, sa obtii o cota buna de piata in randul bancilor este complicat, dar iata ca acum solutia sta in campanii publicitare total deplasate pentru un mediu care se vrea sanatos din punct de vedere economic. CitiFinancial a inceput sa promoveze pe piata creditelor o oferta cu recompense banesti, acordate celor care racoleaza si conving persoane sa contracteze credite de cel putin 4.000 de lei, o practica ce nu se potriveste cu legislatia romaneasca.
Cand este vorba de a atrage clienti noi, bancile relaxeaza standardele de creditare pentru populatie, mai ales in cazul imprumuturilor pentru achizitia locuintelor si terenurilor, dar si la creditele de consum, sau lanseaza noi spoturi publicitare, care suna mereu la fel: "Oferim credite intr-un timp scurt, fara costuri suplimentare, cu rate mici si mini-dobanzi." Dar iata ca exista si institutii a caror imaginatie depaseste limitele legii.
"Acum nu te costa nimic sa faci o bucurie!" Acesta este sloganul sub care se desfasoara o campanie de promovare a creditelor realizata de CitiFinancial si care se incadreaza exact in aria de pedepsire a Legii 363/2007 privind combaterea practicilor inselatoare.
Programul "Recomanda unui prieten" functioneaza astfel: daca vei trimite unul sau mai multi prieteni intr-o luna sa-si faca un credit de cel putin 4.000 de lei, primesti 50 de lei pentru fiecare prieten trimis, daca trimiti trei sau mai multi prieteni, suma oferita "recrutorului" poate ajunge la 75 de lei. Sau cel putin asta intelege un om care citeste oferta la prima vedere, valoarea asa-ziselor premii fiind raportata la numarul de prieteni pe care ii aduci in sistem - insa premiul este totodata conditionat de momentul in care acestia isi vor achita prima rata.
Practic, daca prietenul adus la CitiFinancial nu-si va plati la timp prima rata a creditului contractat, cel care l-a adus nu va obtine premiul promis, desi acesta este fundamentul si punctul de atractie al campaniei publicitare. Oferta seamana izbitor cu atragerea de clienti intr-un sistem piramidal, in schimbul promisiunii oferirii unui premiu. Exact ca in sistemele piramidale interzise prin lege, cel care recomanda un nou client si care va primi premiul trebuie neaparat sa fie client al CitiFinancial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului