Gafele care iti fac praf cariera
Data publicarii: 21-07-2008 | HR/CariereUitatul numelor, intarzierea la sedinta sau e-mailurile private trimise catre toata compania sunt cateva dintre semnele rele pentru cei ce viseaza la avansare.
Colegul tocmai v-a auzit cand il barfeati, v-ati imbatat crita la cheful cu colegii si nu mai stiti ce-ati facut sau mergeti la sedinta cu temele nefacute. Site-ul britanic handbag.com ofera cateva solutii pentru a iesi cu fruntea sus dupa ce ati gafat la locul de munca.
1. Un click pe butonul gresit poate deveni fatal. O observatie rautacioasa sau niste date private pot deveni periculos de publice cand apasati "Reply All" in loc de "Reply". Daca scapati de concediere pentru periclitarea imaginii companiei, tot ce va ramane e sa transmiteti un e-mail colectiv in care sa cereti scuze pentru actul ratat.
2. Ce faceti cand intrati nepregatiti la sedinta? "Cand se intampla asa ceva, sunt doua solutii: fie pastrezi tacerea, fie blufezi sperand ca vei scapa cu bine", raspunde handbag.com. Daca, de pilda, vine vorba despre bugete, angajatul care nu si-a facut temele poate incerca o discutie doar daca e sigur ca la masa nu e nici un angajat de la contabilitate.
3. "Ai auzit ce-a facut colegul/a ta? E strigator la cer!" Barfa la locul de munca e o meteahna universala. Insa ce faceti in momentul in care tinta rautatilor tocmai se nimereste prin preajma, auzind toata tarasenia? Solutia lasa: plecati si prefaceti-va ca nu s-a intamplat nimic. Solutia curajoasa: cereti, in mod sincer, scuze. Solutia profilactica: pastrati barfele pentru momentele in care va intalniti cu colegii in oras.
4. Chefurile aniversare organizate intre colegii de munca pot deveni un adevarat blestem, cand luati prea mult la bord si ajungeti sa va pravaliti peste pomul de Craciun sau sa-l insultati pe vreunul dintre colegi. Primul incident poate fi depasit cu simtul umorului, al doilea cere scuzele de rigoare.
5. Va intalniti pe strada sau la film cu un coleg de la departamentul vecin, dar memoria va joaca feste si nu mai stiti cum il cheama. Pentru a evita momentele pline de ridicol, handbag.com propune un exercitiu simplu: "Inca din prima clipa in care cunoasteti pe cineva faceti un efort constient de memorizare si asociati numele cu anumite trasaturi ale acelei persoane".
6. Daca la comanda pentru materialele consumabile ati gresit comandand o cantitate prea mare, cu cat veti reactiona mai rapid, vorbind imediat cu firma care a livrat materialele de birotica, cu atat e mai probabil ca surplusul sa mai poata fi returnat.
7. Pentru angajatii care lucreaza cu cifre, introducerea gresita a unor date si un calcul eronat pot antrena o groaza de probleme. De aceea, cand uitati cine stie ce procedura de calcul, o intrebare pusa sefului sau colegului e mai putin rusinoasa decat suportarea efectelor gafei.
8. Ati uitat ca trebuia sa mergeti la o intalnire programata cu mai mult timp in urma? Puneti iute mana pe telefon si vedeti ce mai poate fi reparat. Cand lapsusurile se inmultesc, exista solutii la indemana: agende electronice sau pe computer, agenda si markere pentru sublinierea evenimentelor mai importante.
9. Masina nu porneste, traficul e blocat, autobuzul n-a venit la timp, trenul a fost anulat, iar sedinta sta sa inceapa. In acest caz disperat, handbag.com propune trei iesiri: negociati ca sedinta sa inceapa mai tarziu, plecati cu o zi inainte (cand intrunirea e in alta localitate) sau cereti scuze dinainte pentru ca nu veti putea fi punctual.
10. Cand lipsiti de la serviciu pe motiv ca v-ati imbolnavit, e bine sa nu fiti vazuti plimbandu-va prin oras. Daca totusi sunteti prinsi cu cioara vopsita, "ar putea fi un semn ca ar trebui sa va ganditi mai serios la ce nu va place la slujba si daca nu e cazul sa va schimbati jobul", scrie site-ul britanic.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman