Sistemele de evaluare elimina negocierile salariale dupa ureche
Data publicarii: 21-07-2008 | HR/CariereSalariatii nu pot sa ceara in orice conditii o marire de salariu, intrucat companiile utilizeaza sisteme de management al performantei si grile salariale corelate cu pozitiile, spun specialistii HR.
"In organizatiile unde se implementeaza sisteme de management al performantei, renegocierea salariului face parte din proces, nu este arbitrara. In companiile unde nu exista un astfel de sistem, practica de renegociere a salariului tine de stilul personal al fiecarui angajat si de relatia pe care si-a format-o cu seful", a declarat Stelian Marian, managing director la Human Capital Solutions.
In cadrul companiei de curierat TNT Romania exista o grila salariala bine stabilita, astfel ca negocierea "unu la unu" nu este acceptata. "La angajare, persoanei i se ofera salariul prevazut pentru acea pozitie, urmand ca, o data pe an, salariile sa se revizuiasca si sa se modifice in baza unor criterii bine stabilite si valabile pentru intreaga organizatie", spune Ana Glavce, HR manager la TNT Romania. Procesul maririi de salariu si al bonusarii este transparent si in cadrul companiei profilate pe tehnologie 3M Romania.
"In urma evaluarilor anuale, angajatii primesc calificative, iar in baza studiilor salariale din piata si a bugetului de mariri salariale aprobat, se creeaza o grila in care fiecarui calificativ ii corespunde un anumit procent de marire", mentioneaza Ioana Mironescu, HR manager la 3M Romania. Astfel, fiecare angajat stie ce pachet salarial poate primi, in functie de rezultatele sale.
Cei mai indrazneti angajati in solicitarea unei mariri de salariu sunt cei de pe pozitiile entry-level, specialistii IT si middle-managerii, considera Isabella Berghoffer, managing director al Royalty Jobs International.
Angajatii de pe posturi cu expertiza ridicata, pentru care se gasesc greu specialisti, pot solicita mai frecvent mariri de salariu, iar odata cu inaintarea in functie, gradul de incredere in sine al angajatilor creste, spun specialistii HR.
Potrivit lui Stephen Moroz, country manager al companiei de recrutare Hudson, angajatii au tendinta de a negocia in momente nepotrivite si din motive nepotrivite.
"Acest lucru se intampla, cel mai frecvent, la nivelul pozitiilor de entry si middle management. Angajatii vad la colegii lor sau la alti angajati care detin pozitii similare in cadrul altor companii salarii mai mari si atunci merg si ei la renegociere. Acestia gresesc, pentru ca momentul potrivit pentru o renegociere vine atunci cand angajatii realizeaza o performanta, si nu pentru ca au vazut la altcineva un salariu mai mare", spune Moroz.
Un studiu realizat de firma de recrutare Ceridian arata ca, la nivel european, peste 15% dintre angajati nu indraznesc sa ceara o marire slariala. Potrivit datelor furnizate de Ceridian, circa 81% dintre angjatii cu varsta de peste 35 de ani au mai mult curaj sa solicite o marire salariala, in timp ce doar 19% dintre angajatii mai tineri negociaza un plus la salariu.
Tinerii par mai interesati de salariile pe care le primesc colegii lor decat de renegocierea propriului salariu. Peste 70% dintre angajatii de pana in 25 de ani sunt dornici sa stie ce salarii primesc colegii si superiorii lor, se mai arata in studiu.
Practici
- Marirea salariului este parte din proces pentru organizatiile cu sisteme de evaluare
- Marirea salariului se face arbitrar in firmele fara sistem de evaluare
- Cele mai frecvente cereri de marire vin din partea angajatilor entry-level, specialistilor si middle-managerilor
- Renegocierea salariului se face, de cele mai multe ori, dupa un an
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii