House Factory: fabrica de locuinte din otel
Data publicarii: 17-07-2008 | AfaceriCu o investitie de circa 50.000 de euro, intreprinzatorii pot incepe o afacere care se bazeaza pe construirea de case ieftine, potrivit unui comunicat de presa al companiei House Factory.
In Romania ultimilor ani, constructiile sunt in floare. Cresterile anuale de circa 30% arata ca necesarul de locuinte nu este nici pe departe acoperit. Un concept de constructie a caselor creat in 1985 in Australia, de un roman si o australianca, prezent la noi din 2005, continua sa se extinda in sistem de franciza.
"Am emigrat in Australia in 1977 si, din 1985, m-am asociat cu Judith Van Velsen intr-o firma de constructii rezidentiale care folosea drept tehnologie de baza structurile metalice usoare din otel galvanizat", spune Aurel Lungu, administratorul francizei House Factory. Ulterior, el a revenit in tara, iar in 2005 a decis sa deschida o firma de constructii rezidentiale in Romania care sa furnizeze structurile si tehnologia catre tarile europene, la un pret mai mic decat cele care veneau din Australia.
Case mai sigure
Sistemul de constructie House Factory este prezent in Australia, Noua Zeelanda, SUA si statele europene. In doi ani si jumatate de cand este prezenta in Romania, franciza e reprezentata printr-o unitate care functioneaza in regim propriu la Constanta si prin alte patru in sistem de franciza: la Bucuresti, Ilfov, Brasov si Gorj. Prin tehnologia House Factory pot fi construite case si vile, dar si scoli, spitale, clinici, hoteluri si hale industriale.
Potrivit reprezentantilor companiei, acest material "confera linii drepte peretilor, nu se degradeaza si este mai sigur in caz de incendii, cutremur sau furtuni puternice". In plus, casele finale se construiesc mai repede si ajung sa coste mai putin. Francizorul nu impune francizatilor preturile de vanzare a caselor, acestia stabilindu-le in functie de piata imobiliara locala. Insa, spre exemplu, o casa de 60 de mp ar putea ajunge sa coste aproximativ 50.000 de euro. Timp de doi ani, din 2005 pana in 2007, compania a construit 67 de case.
Crestere spectaculoasa
Taxa de franciza este de 39.000 euro plus TVA, suma la care se adauga bugetul necesar pentru a activa intr-un birou si a avea sapte angajati. Din cifra de afaceri realizata, francizatul va plati o redeventa de 5% si o taxa de marketing si publicitate de 2%.
Candidatii care au cea mai mare sansa sa devina francizati House Factory sunt persoanele perseverente, cu spirit antreprenorial, ne-a spus Aurel Lungu. Potrivit acestuia, "in perioada 2005-2007, cifra de afaceri a firmei a crescut de la 0 la 500.000 de euro, iar in 2008 preconizam ca va ajunge la 6,5 milioane de euro".
FISA FRANCIZEI - Showroomul, un avantaj
- Taxa de franciza: 39.000 de euro plus TVA
- Redevente: 5% din cifra de afaceri
- Contributie la bugetul de publicitate si marketing: 2% din cifra de afaceri
- Investitie initiala totala estimata: 50.000 de euro
- Durata contractului: cinci ani
- Sediu necesar: pentru inceput, un birou de lucru de 20 mp, urmat ulterior de un showroom de circa 60 mp
- Numar de angajati la o unitate francizata: sapte
- Francizatul ideal: o persoana perseverenta, cu spirit de intreprinzator, cu o varsta cuprinsa intre 25 si 60 de ani
Sursa: housefactory.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului