Romanii isi petrec timpul in mall-uri, dar nu isi cumpara sampon

Data publicarii: 16-07-2008 | Lifestyle

Potrivit unui nou studiu Gfk, suntem iarasi in "coada" Europei. Nu ne spalam, nu mergem la teatru si nu iesim sa ne distram, avem drept singura "distractie" mersul la mall si hypermarket, noteaza Curentul. Studiul contine un sir lung de neconcordante, iar cercetatorii se contrazic in cateva pagini. Mai mult, ne atribuie o calitate pe care nu credeam ca o avem: suntem punctuali. Si ceva ce stiam deja: suntem prea exigenti cu noi insine. Poate tocmai din aceasta cauza studiul a dus la asemenea concluzii, respondentii fiind prea critici cu ei insisi.

Un nou studiu Gfk dat publicitatii ii face iarasi pe romani de ras. Chiar daca avem o parere buna despre noi insine, cercetatorii ne fac sa ne simtim din nou ca fiind locuitorii unei republici bananiere. Uimitor este insa faptul ca avem parte si de laude, mai ales pentru chestiuni la care nu credeam ca putem excela. Studiul ne plaseaza, spre exemplu, printre cei mai punctuali europeni, fapt pe care spiritul nostru latin l-ar putea contrazice. Dupa ce ne lauda nemeritat, cercetatorii ne "taxeaza" situandu-ne la coada clasamentului in ceea ce priveste bunele maniere, mersul la teatru sau igiena. Romanul consuma intr-un an doua tuburi de pasta de dinti, doua sticle de sampon si vreo 12 deodorante. 40% dintre romani isi spala parul o data pe saptamana sau mai rar si aproximativ 15% nu au folosit niciodata un deodorant.

La o analiza mai atenta a datelor, exista niste contradictii flagrante. Romanului care se spala doar o data pe saptamana pe cap nu i-ar ajunge cele doua sticle de sampon pe an pe care ni le aloca studiul. Ramane doar sa stabilim unde s-au inselat cercetatorii. In acelasi timp, doar un roman din 16 considera ca este bine crescut. In schimb, 39% dintre belgieni se considera manierati. Trecand peste ceea ce se numeste perceptie subiectiva de sine, le aducem aminte cercetatorilor ca tot in acelasi studiu au spus ca suntem foarte exigenti cu noi insine in ceea ce priveste modul de comportament in societate. Concluzia ar fi ca belgienii prefera sa se laude mai mult sau poate doar ca au mai multa incredere in ei insisi.

Nu era nevoie de studiul celor de la Gfk sa aflam ca, pentru romani, un loc preferat pentru petrecerea timpului liber este mall-ul sau hipermarketul. 59% dintre romani se duc la mall sau la hypermarket cel putin o data pe luna (4% aproape zilnic, 12% de cateva ori pe saptamana, 26% de cateva ori pe luna, 17% o data pe luna). Ne uimeste insa ca majoritatea romanilor nu ar gusta iesirile in oras, la cinematograf, teatru sau in cluburi.

Potrivit aceluiasi studiu, aproximativ 46% dintre romani mint in cadrul interviurilor pentru angajare, dar minciunile se refera mai mult la motivul pentru care pleaca de la actualul loc de munca sau la salariul pe care il au. Doar 5% mint in legatura cu aspectul calificarilor si al aptitudinilor.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: