Recrutarea online de personal, mai scumpa
Data publicarii: 15-07-2008 | HR/CariereDaca anul trecut companiile plateau in jur de 15 euro pentru un anunt, valabil 30 de zile, postat pe un site de recrutare, in 2008 tarifele s-au dublat, noteaza Adevarul.
Pe fondul unei crize acute a fortei de munca, companiile romanesti se lupta cu diferite probleme atunci cand vine vorba despre gasirea de noi angajati. Poate ca singurele firme care pot profita de acesta situatie sunt cele care au ca domeniu principal de activitate recrutarea.
Calin Fusu proprietarul grupului de site-uri Neogen, grup din care face parte si BesJobs.ro este de parere ca o crestere a tarifelor site-urilor de recrutare este naturala.
"In conditiile cresterii economice din ultimul an, dar si a dezvoltarii domeniilor si a functiilor ce se nasc intr-o companie, o crestere a preturilor prestate de catre recrutori este normala." Daca in 2007 companiile plateau catre BestJobs.ro un pret de 15 - 17 euro pentru un anunt standard, pe o perioada de 30 de zile, anul acesta tariful a crescut pana la 29 de euro.
Recrutorii se aliniaza preturilor de afara
Un alt site de recrutare foarte utilizat atat de companii, cat si de cei aflati in cautarea unui loc de munca este ejobs.ro. Si managerii acestui portal au luat decizia de a majora tarifele pentru publicarea unui anunt. Acestea s-au dublat fata de anul trecut, pretul pentru o postare fiind acum de 49 de euro.
Tariful poate atinge suma de 200 de euro in cazul in care compania - client doreste vizibilitate maxima, pe prima pagina si o actualizare saptamanala.
Una dintre motivatiile cresterilor de tarife este aceea a nevoii de aliniere a preturilor conform celor din statele europene.
"In Marea Britanie, un anunt de angajare pe unul din cele mai importante site-uri de recrutare costa in jur de 200 - 250 de lire sterline, in timp ce in Franta tariful poate ajunge pana la 300 de euro, pentru un serviciu standard", a explicat Calin Fusu, managerul grupului Neogen.
Agentiile de recrutare spera la tarife mai mici
O alta cauza a cresterii tarifelor practicate de recrutorii online este transferul importantei canalelor media clasice catre cele virtuale. Calin Fusu a explicat ca "daca un anunt intr-un ziar costa pana la 5 euro, unul in mediul online are un tarif si de 10 ori mai mare, iar avantajele celui de-al doilea sunt evidente.".
Ana Maria Hortopan, HR Manager in cadrul Adecco, una dintre cele mai importante firme din piata resurselor umane este de parere ca "aceasta crestere este una semnificativa, brusca si din pacate neanuntata".
HR Managerul considera ca tariful ridicat pe care il practica site-urile de recrutare se poate intoarce impotriva acestora, daca firmele - client vor fi nevoite sa gaseasca solutii alternative de recrutare. "Cred ca site-urile de recrutare ar trebui sa tina cont de realitatile pietei din Romania si sa-si adapteze strategiile conform regulilor impuse de piata.", mai spune Ana Maria Hortopan.
Preturi si mai mari pe viitor
Reprezentantii site-urilor de recrutare estimeaza ca in doi ani tarifele practicate de site-urile de recrutare se vor alinia celor din Anglia, Franta sau Elvetia.
Astfel, un anunt pe ejobs.ro sau pe bestjobs.ro poate ajunge sa coste o firma pana la 150 - 200 de euro. Astfel de costuri plus cele legate de motivarea si pastrarea angajatilor vor face ca activitatea departamentului de resurse umane sa fie una dintre cele mai importante din cadrul firmelor romanesti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman